בהלת הקורונה – טיפים לשילוח בינלאומי בטוח מספקים חדשים!

טיפים לשילוח בינלאומי בטוח מספקים חדשים!

חברות העוסקות בסחר בינלאומי מחפשות  באופן קבוע ספקים נוספים למוצרים וחומרי הגלם שלהם ברחבי העולם,
זאת  במטרה לקצר את זמני האספקה ולהוזיל את העלויות.

?בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין הושבתו המפעלים רבים לתקופה ממושכת, נוצרו עיכובים בשרשרת האספקה של מוצרים וחומרי גלם רבים המיוצרים במפעלים בסין הנשלחים מסין לרחבי העולם.

בעקבות כך עלתה הדרישה מלקוחות וותיקים והן מלקוחות חדשים לקבלת הצעות מחיר להובלה בינלאומית מספקים חדשים שאיתרו.

אספתי עבורכם מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם להחליט על אופן ההובלה:

הובלה ימית – שימוש בשירות של מכולות מלאות ו/או  בשירות של חלקי מכולה –איחוד מטענים במכולה יחד עם מטענים של לקוחות אחרים , הובלה אווירית ו/או באמצעות חברת בלדרות/קורייר.

נתונים לקבלת הצעת מחיר

על מנת לקבל הצעת מחיר מחברת השילוח – הנתונים שלהלן חייבים להיות זמינים:

  • כתובת אספקה של הסחורה –בררו את הכתובת , לעיתים ספקים מחזיקים מוצרים שונים  במחסנים שונים בכתובות שונות.
  • תנאי סחר – INCOTERMS – תנאי הקנייה/סחר הבינלאומי קובעים מי אחראי/ומשלם על כל חלק בשרשרת השילוח הבינלאומי במדינת המקור והיעד.
  • משקל, נפח, מידות האריזות (אם מדובר במכולה מלאה לפרט סוג מכולה ומשקל – מאוד חשוב, כי יש מקומות שיש מגבלות למשקל כבד).
  • מומלץ להעביר לחברת השילוח חשבון פרופורמה (ערך סחורה) ופקינג ליסט.
  • חשוב לעדכן  מתי הסחורה מוכנה ותאריך אספקה נדרש.

שימו לב  ❣   
במידה ומדובר בסחורה/מוצר חדש שאינכם מייבאים באופן קבוע, צריך לבדוק חוקיות יבוא (האם יש נדרשים אישורים  או שיש הגבלות כלשהן בעת היבוא
מידע זה תוכל חברת השילוח גם לספק.

✔קבלת הצעת מחיר מחברת שילוח

✔דרשו לקבל הצעת מחיר מלאה מפורטת ומחושבת, הימנעו מקבלת הצעת מחיר הכול כלול. תהליכי השילוח שונים ממדינה למדינה לכן חשוב לקבל יחד עם הצעת המחיר את המידע הבא :

  • פירוט מדויק של לוחות הזמנים הכולל מועדי הפלגה/ הטסה, תדירות הפלגות/ טיסות.
  • הבהרות אם מדובר בהפלגה ישירה או הפלגת שטעון (החלפת אוניה בנמל ביניים)
  • הסבר מפורט למסלול הובלת הסחורה מבית הספק עד לנמל המוצא (האם ההובלה מתבצעת דרך מחסניים ביניים, כמה זמן לוקחת ההובלה).
  • מה הם הגורמים עלולים להשפיע על משך ההובלה.

משלח מנוסה, אמין ומקצועי יציג לכם את מגוון האפשרויות הקיימות לשינוע המטען,  המשלח יפרט לוחות זמנים לכל אלטרנטיבה, יפרט עיכובים אפשריים בנמלי המוצא בתהליך ההגעה או השחרור.

אופן אריזת הסחורה

יש לברר עם לספק ניסיון באריזת הסחורה להובלה בינלאומית, ספקים בארה"ב ואירופה רגילים לשלוח סחורה לשוק המקומי בהובלה יבשתית, בהובלה בינלאומית הסחורה מועמסת ונפרקת מספר רב של פעמים לעומת הובלה פנים ארצית לכן חשוב לקבל פרטים לגבי האריזה ולהתייעץ עם משלח בינלאומי , מומלץ לקבל תמונות לפני איסוף הסחורה.

בהובלה אווירית והובלה ימית של מטענים חלקיים ,יש משמעות לנפח המטען, יש לבקש מידות של הסחורה לאחר אריזה ולא להתבסס על מידות הסחורה ללא אריזה, לעיתים ספקים משתמשים באריזות סטנדרטיות הגדולות משמעותית מהאריזה הנדרשת למטען, או מסדרים את מספר קרטונים בודדים על גבי שטח משטח גדול משמעותית מהקרטונים.

משטח STACKABLE  / NON-STACKABLE

בקשו לדעת מראש מהספק האם הסחורה היא STACKABLE כלומר ניתן לערום את הסחורה אחד על גבי השני, לחילופין אם מטען רגיש וצפוי  להינזק אם יניחו עליו מטען כבד , הודיע מראש שהמטען הוא UNSTAKEBLE  , סחורה שלא ניתן להעמיס עליה מטענים נוספים.
 

גובה אריזת המטען:

מומלץ בהובלה אווירית לתכנן משטחים עד גובה 1.6 כגובה תא המטען של מטוס נוסעים.

בהובלה ימית מומלץ לתכנן את האריזה לגובה 2.2 על מנת שלא יניחו על המטען שלכם מטענים נוספים, אם זאת מומלץ לבדוק מה המסלול ואילו חברות תעופה עובדות ולפי  זה להתאים את האריזה.

אלטרנטיבה להובלה מטען במכולה מלאה במקום מטען חלקי :

  • במקרים שהמטען במשקל מעל 5 טון או נפח מעל 15 מ"ק כדי לבדוק עלויות שינוע במכולה מלאה, מכלול ההוצאות יכול להיות זול יותר מהובלה במטען חלקי.
  • במקרים שיש מטען חלקי  בעל ערך סחורה גבוה ורוצים למזער סיכוי של פגיעה מומלץ להוביל במכולה, הובלה במכולה גם חוסכת אריזה קשיחה כי המכולה משמשת כמגן.

הובלה במכולות

  • יש לברר שלספק אפשרות להמכיל את הסחורה במכולה אצלו במחסן, מחסנים לוגיסטיים בדרך כלל מעמיסים את הסחורה מהצד של המשאית, כאשר נשלחת מכולה יש צורך להעמיס את הסחורות
    מפתח קדמי צר.

הובלה על חשבון השולח עד לארץ

טעות נפוצה שאני פוגש גם אצל יבואנים ותיקים, מסכמים עם הספק תנאי מכר  CFR – עלות סחורה והובלה על חשבון הספק  לנמל היעד בארצו של היבואן, לכאורה ההובלה הבינלאומית שולמה מראש ע"י הספק, אך בנמל היעד, היבואן נדרש לשלם למשלח המקומי הוצאות והיטלים גבוהים מאוד  בשביל לקבל את הסחורה. בדיעבד מתברר שהספק שילם על ההובלה הבינלאומית מחיר נמוך מאוד שמסובסד  על ידי  החזרים שנגבים  מהיבואן בתוך סעיפי ההוצאות מקומיות של המשלח המקומי. שיטה זו בעיקר נפוצה במשלוחים  מהמזרח הרחוק, סין והודו, אך גם במשלוחים מאירופה וארה"ב מכיוון שליבואן אין הסכמים עם חברות השילוח המקומיות גובים ממנו הוצאות מופרזות.

אם בכל זאת הספק מתעקש על תנאי CFR הקפידו לדרוש מהספק שיבדוק מראש עם המשלח המקומי מה סכומי ההוצאות המקומיות שתדרשו לשלם למשלח המקומי במדינת היעד, כך תוכלו להשוות מול הצעות שתקבלו.

בדיקת מסמכים מראש

קבלת פטור ממכס – לישראל הסכמי סחר עם מדינות רבות כגון אירופה, ארה"ב, ברזיל, אוקראינה ועוד. כדי להנות מפטור ממכס, המוצר חייב לעמוד בדרישות הסחר לדוגמא מיוצר באותה מדינה, בדקו מראש עם המוכר מה תוצרת הסחורה והאם הוא יכול לספק הצהרות מתאימות לעמידה בהסכמי הסחר.

לאחרונה אף נתקלתי במקרה שלקוח יבא מוצרים מספק איטלקי, הסחורה התעכבה במכס יותר משבוע כי המתינו לקבלת  יורו1 מהמכס ,היצואן האיטלקי לא היה מעודכן בגין הנחיות חדשות שפרסם המכס האיטלקי אשר הודיע שמפסיק לחתום על יורו1 ועל היצואנים להירשם כיצואנים מאושרים (לקבל מספר מהמכס) ולרשום הצהרה על החשבון במקום יורו1.

קבלת מסמכים לבדיקה – סיווג הסחורה – נתקלתי במקרים שיבואן ייבא שנים הסחורה ושחרר את הסחורה לפי סיווג מכס מסוים, היבואן הזמין סחורה זהה מספק במדינה אחרת וכאשר הגיעו המסמכים לעמיל המכס התגלה שמופיע בהם קוד סיווג שונה, לאחר בדיקה מעמיקה התברר שמדובר במוצר זהה לחלוטין אך דרישות מקומיות בצד היצואן הוא הציג פרט מכס שונה במסמכים.

ההצלחה או הכישלון של המשלוח עדיין מסתכם במסמכים נדרשים לצורך שחרור תוך עמידה בדרישות המכס והתקנות המקומיות לפני שאתם מתחילים תהליך יבוא הצטיידו בקטלוגים של המוצר והתייעצו עם המשלח ושאלו לעצתו המקצועית, משלח ועמיל מכס מקצועי יוכל לעיתים לתת לכם רעיונות לשיפור תהליכים בירוקרטיים.

סיכום:

שתפו את המשלח שלכם לפני שתבצעו הזמנה מוצרים מספק חדש בחו"ל, בקשו עצתו לגבי תנאי המכר והסכמים מסחריים המומלצים, שאלו מראש מהו המידע הנדרש  כדי לתמחר את ההובלה . משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף בקיא באילוצים ובדרישות הייחודיות בכל מדינה בסוגי ההובלה השונים.

משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים), ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות שעולות הרבה כסף.

אייל סלע – מומחה לשילוח בינלאומי – מנהל יחידה עסקית עצמאית בחברת ISLINE שילוח בינלאומי ועמילות מכס.
ליצירת קשר:  אייל סלע , נייד: 0542280300 , eyals@isline.co.il

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.