טיפים לבחירת משלח בינלאומי בתקופת הקורונה 18.8.2020

אייל סלע מומחה שילוח בינלאומי

בעקבות מגפת הקורונה תרבות הצריכה העולמית השתנתה משמעותית. 

השינויים הללו משבשים את שרשראות האספקה והלוגיסטיקה: עלויות השינוע, זמינות סחורות וזמני האספקה.

השינויים פגעו לא רק בחברות הסחר הבינלאומי, היבואנים והיצואנים  אלא גם בספקי הלוגיסטיקה: משלחים בינלאומיים, חברות תעופה, חברות ספנות, נמלי תעופה וים, מובילים יבשתיים, מחסנים לוגיסטיים וכדומה, אשר נדרשים להיערך לשינויים בהיקפי תנועת המטענים ולהתאים את ההיצע לביקוש כל זאת תוך מציאת פתרונות יצירתיים וצמצום הפסדים.

צמצום פעילות המכולות לישראל

בישראל חל קיטון בשינוע סחורות ממדינות מסוימות ומנגד חל גידול ביבוא ממדינות אחרות זאת בעקבות המגבלות הגלובליות שגרמו ללקוחות להוביל סחורות ממקורות חלופיים למוצריהם.

בסיכום פעילות הסחר הימי של הובלת סחורה במכולות מ/אל ישראל:  נמלי ישראל מדווחים שלפי הנתונים לחודשים ינואר עד יולי 2020 , חלה ירידה של כ-5% בכמות המכולות ביצוא מישראל. לגבי יבוא מכולות לישראל קיימת האטה משמעותית. כל שנה חל גידול של כ-7% ביבוא מכולות לישראל ואילו בתקופת הקורונה לחודשים הנ"ל – אין גידול כלשהוא.

צמצום פעילות קווי הספנות בעולם

נכון לחודש יולי 2020 , חברות הספנות מדווחות שכ- 8% מקווי אוניות המכולות הופסקה פעילותן עקב הירידה בביקוש העולמי והיקף הסחר. חברות הספנות מבטלות הפלגות ומדלגות על נמלים כתוצאה מכך מכולות רבות "נתקעות" בעיקר בנמלי המזרח. חלק מהנמלים בעולם צמצמו את שעות העבודה דבר שגורם לעיכובים בפריקה וטעינה של אוניות. נכון להיום הירידה בביקוש אינה מאפשרת להוזיל את עלויות ההובלה  וחברות הספנות צפויות להמשיך את מגמת העלאת תעריפי ההובלה הימית.

פתרונות יצירתיים בהובלה ימית

חברות הספנות מפתחות פתרונות יצירתיים בהתאם לדרישות השוק, לדוגמא צמצום מספר הטיסות וצמצום קיבולת המטען במטוסי הנוסעים מסין לארה"ב, גרמו לעלייה חדה במחירי ההובלה האווירית. חברת הספנות "צים"  להפעיל אוניות המפליגות בזמן קצר משמעותית מהמקובל בקוו ההובלה בין נמל YANTIAN בסין לנמל LONG BEACH,LA  בארה"ב –  12 ימי הפלגה במקום 16 ימים – קיצור זמן ההובלה הימית  ב-4 ימים (ע"י הגברת מהירות ההפלגה) , בנוסף חברת הספנות "צים" הגיעה להבנות עם הנמל בארה"ב לתפעול מיידי של קבלת האוניה ופריקה מהירה של המכולות – עד 12 שעות מהגעת האוניה לנמל וכך צים נתנה מענה מיוחד במיוחד ללקוחות E-COMMERCE היכולים ומוכנים לשלם תוספת לעלות הובלה ימית מהירה.

פתרונות בהובלה אווירית

בכל הנוגע לשינוע הסחורות בין מדינות, בהובלה אווירית עדיין קיים מחסור גדול בקיבולת המטענים עכב הפסקת טיסות הנוסעים אשר בתקופות שלפני הקורונה, הטיסו  כ-60% מהמטענים בעולם. פעילות טיסות הנוסעים מושפעת מכמות הנוסעים וככל שהמשבר העולמי נמשך וכן דרישות הריחוק החברתי עכב מגפת הקורונה, ניראה שמספר טיסות הנוסעים לא צפוי לגדול בשנה הקרובה. חברות התעופה מפעילות טיסות נוסעים במתכונת מטענים בלבד, עלויות ההובלה עדיין יקרות בהשוואה לעלויות הובלה לפני עידן הקרונה ולכן שינוע בהובלה אווירית אינו כלכלי עבור מוצרים רבים שהוטסו לפני עידן הקורונה.

השפעת המשבר על חברות סחר בינלאומי

משבר הקורונה גרם לסדר עולמי "חדש" –  מנהלי שרשרת האספקה בחברות העוסקות בסחר בינלאומי, נדרשים לבחון אלטרנטיבות חדשות לשינוע חומרי הגלם ומוצריהם ממקומות ומנמלים שונים בעולם. דרישות השוק המשתנות משפיעות על כמויות ונפח  של ההזמנות לספקים/יצרנים בהתאם, וכן זמני האספקה וזמינות המוצרים והסחורות משתנים אצל הספקים/היצרנים.

צמצום הפעילות משפיע על אופן ההובלה ודרכי השילוח הבינלאומי למוצרים מסוימים – לדוגמא במקום הובלת מוצרים במכולה מלאה FCL , נדרשים  להוביל בשירות מטענים בתפוסה חלקית LCL ,  או נדרשת הובלה ימית במקום הובלה אווירית, הדורשת התקשרויות עסקיות חדשות עם משלחים חדשים לפתרונות יצירתיים.

איך לבחור נכון משלח בינלאומי בתקופת הקורונה?

כשבאים לבחור משלח חדש ובמיוחד בתקופת הקורונה להלן טיפים לבחירה נכונה של חברת שילוח.

  • טיפ 1 – יש להעדיף משלח המבקש מידע מפורט על פעילות המשלוחים כגון:

תחום עיסוק,  המוצרים/הסחורות מייבאים/מייצאים , תוקף חיי המדף של המוצר שלכם, דרישות לשינוע הסחורה (טמפרטורה רצויה, הובלת חומרים מסוכנים וכו' ). כל הפרטים הללו מאפשרים למשלח להבין לעומק  את הצרכים האישיים והייחודיים שלכם.

  • טיפ 2 – יש להעדיף משלח המבקש מידע מפורט לצורך הכנת הצעת מחיר

משלח מקצועי יבקש מידע נחוץ ורלבנטי על מנת להתאים לכם פתרון הובלה בינלאומית אידאלי ויעשה עבורכם שימוש מושכל במידע לצורך שיפור עלויות וחסכון בכסף, כגון: משקל, מידות האריזה, סוג אריזה, סוג המשטח, מועד מוכנות הסחורה אצל הספק, מועד הגעה נדרש, במידה ויש מועדי חגים בישראל ובחו"ל משלח מקצועי יידע לציין את השפעתם על זמני ההובלה והעלויות.

  • טיפ 3 – יש להעדיף משלח המספק הצעת מחיר מפורטת ומסוכמת.

הובלה בינלאומית מורכבת מעלויות רבות המחושבות לפי נוסחאות שונות : הובלה יבשתית, דמי טיפול בנמל המוצא, עמילות מכס, היטלי הובלה – משלח מקצועי יפרט את כל הסעיפים ואופן החישוב בהצעת המחיר לכל עלות יחד עם הצגת סה"כ העלות הכוללת להובלת המטען מנקודה לנקודה. הימנעו מהצעת מחיר הכול כלול מראש, לעיתים ישנם שינויים במשקל או בנפח ואתם עלולים לשלם תוספת משמעותית בלי יכולת לבדוק.

  • טיפ 4 – יש להעדיף משלח המציע מספר אלטרנטיבות להובלה בינלאומית.

העדיפו לעבוד עם משלח המציע אלטרנטיבות , אשר יידע לתת הסבר לגבי השיקולים בבחירת כל מסלול להובלה ופתרונות במקרה של תקלות צפויות/לא צפויות.

במקרים מסוימים קיימת אפשרות לשינוע הסחורה בצורה מהירה או חסכונית  דרך נמלים חלופים לדוגמא אם מקום האיסוף של האספקה במרכז דרום גרמניה, אפשר לשנע יבשתית את הסחורה דרך נמל המבורג, או להובלה לנמל אנטוורפן בבלגיה או להוביל לנמל באיטליה. לכל פתרון יש עלויות והפרשים בזמני ההובלה והאספקה.

משלח מקצועי להציע לכם פתרונות חסכוניים על ידי שימוש בהפלגה ימית ישירה / שטעון – (הפלגה לא ישירה/המכולה יורדת בנמל בדרך ומוטענת על אנייה אחרת הממשיכה לנמל היעד).   לאור ביטולי הפלגות ישירות המלצתי לאחד מלקוחותיי להוביל בשירות שטעון מהמזרח.   

  • טיפ 5 – דיגיטציה ומערכות מידע

העדיפו לעבוד עם משלח המציע אפשרויות דיגיטליות מתקדמות לעדכונים בזמן אמת: אתר אינטרנט, אפליקציה לטלפונים חכמים, דוחות אוטומטיים מתוזמנים, אירועים אוטומטיים בזמן אמת וכמובן חשבוניות דיגיטליות הכוללות את כל המסמכים במייל.

סיכום והמלצות

תקשורת היא המפתח להצלחה! – קיימו קשר רציף וקבוע עם המשלח, שתפו את המשלח כמה שיותר מוקדם בתוכניות המשלוחים. משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף, בקיא באילוצים ובדרישות הייחודיות בכל מדינה לסוגי ההובלה השונים. משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים), ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות שעולות הרבה כסף.

אייל סלע – מומחים לשילוח בינלאומי – מנהל יחידה עסקית עצמאית בחברת ISLINE שילוח בינלאומי ועמילות מכס. ליצירת קשר:  אייל סלע , נייד: 0542280300 , eyals@isline.co.il

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.