שילוח בינלאומי כמקצוע לחיים

שילוח בינלאומי עוסק במתן פתרונות לוגיסטיים של הובלת מטענים ברחבי עולם.
ההובלה הבינלאומי מתבצעת בדרך הובלה ימית, הובלה אווירית, הובלה יבשתית והובלה ברכבות ובעתיד  באמצעות הובלה ברחפנים. שילוח בינלאומי עוסק בתיאום, ניהול ומעקב אחר מטענים שונים וסוגי ההובלה שונים ובין היתר כולל טיפול במעברי הגבול בין מדינות בעמילות מכס.

היקף גידול הסחר העצום בעולם יחד עם האפשרות והמסלולים השונים לשינוע המטענים השונים דורש התמקצעות ידע וניסיון רב אך מצד שני פותח הזדמנות לאנשים מתחומים שונים להשתלב בתחום ולעסוק במקצוע מעניין מרתק ומאתגר.  מדובר במקצוע בינלאומי שמאפשר לעבוד בארץ ובחו"ל, מקצוע שמאפשר התקשרות והיכרות עסקית עם אנשים וחברות בתחומים רבים ומגוונים.

תחום השילוח הבינלאומי נחשב אחד התחומים היציבים והמתפתחים משנה לשנה במקביל עם המסחר הדיגיטלי שמאיץ את היקף המחסר הבינלאומי. 

במהלך יותר מ- 20 השנים בהן אני עוסק בתחום נחשפתי  למנהלים ועובדים רבים בשילוח הבינלאומי אשר הגיעו לתחום מרקעים תעסוקת שונים ומגוונים. בהמשך הכתבה תחשפו לתכונות והכישורים שזקוקים להם כדי להצליח ולהתפרנס בכבוד בתחום. התכונות מתייחסות לתפקידים שונים בחברת שילוח בינלאומי ועמילות מכס.

שילוח בינלאומי זהו מסלול שעובר המטען מנקודת ההתחלה – מקום האיסוף ועד נקודות סיום – מקום מסירת המטען. בין 2 הנקודות יש מגוון  מסלולים ודרכים לשנע את המטען ברחבי העולם . 

אנשים שרוצים לעסוק בתחום צריכים להיות עם רצון ללמוד, סקרנות, התעניינות וירידה לפרטים כי הם  לרכוש הבנה לעומק של התהליך השילוח הבינלאומי מתחילתו עד סופו, להכיר את  כל הגורמים המעורבים בתהליך ומה תפקידים. להכיר את נתיבי הסחר, הנמלים האוויריים והימיים לכל מדינה ברחבי עולם, להכיר אילו חברות הספנות והתעופה פעילות מכל נמל ומה המסלול  של חברות הספנות (אוניה היא כמו אוטובוס הנמלים הם כמו תחנות איסוף) , חברות התעופה וקווי הטיסות. 

הניסיון המקצועי בשילוח בינלאומי בדרך כלל נצבר במהלך העבודה היומיומית ולאורך שנים. בתי הספר, ההשתלמויות והקורסים הקיימים בשוק מעניקים בסיס וכלים מעולים המאפשרים פתיחת דלת להשתלבות חברות בתחום אך העבודה בפועל הרבה יותר מעניינת ומאתגרת מהתיאוריה.  אנשים העוסקים בשילוח בינלאומי מבינים שהתחום כל כך גדול ורחב, מתפתח ומשתנה כל הזמן. כל יום לומדים דברים חדשים וכל הזמן יש צורך להרחיב את הידע. 

אנשים העוסקים בתחום מבינים שכדי להתקדם ולהצליח חייבים התעדכנות שוטפת ומעקב אחר ההתפתחויות. הניסיון שנצבר מאפשר הבנת עמוקה יותר של  צרכי הלקוח בצורה יותר טובה ועוזר בהתאמת השירות הנכון להובלת המטען תוך מניעת עיכובים וטעויות לכן חשוב פתיחות ורצון ללמוד.

אנשים העוסקים בשילוח בינלאומי מבינים את החשיבות והאחריות גדולה המוטלת עליהם ע"י הלקוחות שסומכים עליהם שהמטענים יגיעו וימסרו בזמן. תחום השילוח הבינלאומי מטפל במטענים בכל סוגי ענפי  המשק: תעשיה, הייטק, תעשיית המזון וכל ענף הוא בעל צריכים ייחודיים לשלח את המטענים שלו באופן מיוחד . לדוגמא תרופות נדרש להוביל את המטענים התרופות בדחיפות גבוהה עם דגש לשמירת טמפרטורה לאורך הכל התהליך. בתחום השילוח הבינלאומי יש התמחויות שונות לענפים ומגזרים שונים.

מגוון המסלולים ואפשרויות השינוע יחד עם מגוון סוגי המטענים השונים  דורש יצירתיות, גמישות , חשיבה מחוץ לקופסא 

להתגבר על מכשולים ובעיות שמתעוררות תוך כדי תנועה, במציאת פתרונות  להובלה המטען , לדוגמא נניח שלקוח שולח כל שבוע מכולה בחברת ספנות הובלה מגרמניה לאשדוד ב-14 יום הפלגה, יום אחד פונה הלקוח ומוסר שהוא זקוק לסחורה שתגיע יותר מהר ורוצה עדיין לשלם מחיר סביר, צריך לחפש ללקוח אלטרנטיבות ולעשות הצלבת מידע מכמה גורמים ולמצוא לו פתרון מהיר יותר. יש צורך ביכולת ריכוז גבוהה

מכיוון שהתחום דינמי ומשופע משינויים, כאשר מתעורר בעיה לטיפול , יש צורך בכל רגע נתון לעשות ניתוח מצב מחדש ולקבוע קדימויות לכל המשימות  , צריך לדעת להחליט למה נכון לתת קדימות, וכן יש צורך להיות עירני וקשוב לדעת לבצע הבדלה בין עיקר לטפל.



אנשים שעוסקים בתחום צריכים להיות גם בעלי חוש מסחרי כי בסופו של יום השירות הוא מכירת הובלה ויש תחרות רבה בין החברות. בהתאם לדרישות הלקוח יש  להתאים את מסלול ההובלה הנכון, מכיוון שיש מגוון אפשרויות צריך יכולת השוואה בין נתונים ויכולת אנליטית גבוהה כי יש חישובים מורכבים לעיתים. כמו כן מכיוון שהעבודה בשילוח בינלאומי נעשיית מול גורמים רבים, לכל אחד יש השפעה על ההובלה לכן יש לדאוג לאינטרסים של כל הצדדים שכולם יהיו מרוצים כי כולם בסופו של דבר צריכים להתפרס ולהרוויח . צריך לדאוג שכל צד  יהיה מרוצה וימנע תקלות.


אנשים העוסקים בתחום הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי בדרך כלל בעלי יכולת טכנית או יכולת ראייה מרחבית, מכיוון שמתעסקים במטענים ולמטענים יש גודל פיזי ומשקל, יש צורך להבין איך הם ניראים, מה הגודל שלהם במציאות.

בשילוח הבינלאומי ישנם תקלות שמשפיעות על ההובלה. לדוגמא מזג אוויר סוער גורם לעיכובי טיסות או מגביל משקל וכמות המטענים שניתן להוציא בטיסה. כתוצאה מכך מטענים נדחים לטיסות מאוחרות יותר. בהובלה ימית המטען משונע בתוך מכולות על גבי האוניות ובמזג אויר סוער לא ניתן  לפרוק את המכולות מהאוניה לנמל. לדוגמא נוספת שביתות של ועדי עובדים בנמלים ברחבי העולם. וישנם גם תקלות תקשורת מחשבים, כל התקשורת והתיאומים נעשים באמצעות מסרים דיגיטלים בין הגורמים בשילוח הבינלאומי  משלחים, חברות תעופה, נמלים, מובילים יבשתיים המכס במעברי הגבול. יש תקלות שנגרמות מטעויות אנוש הנגרמות מסיבות שונות כל הסיבות הנ"ל גורמות לעיכובים בהגעת הסחורה.

כיום יש דרישה לעדכונים אונליין ושקיפות מלאה היכן נימצא המטען ומתי יגיע. כמו שתואר לעיל יש בתהליך גם תקלות  ולכן יש אינטראקציה עם הלקוח. אנשים העוסקים בתחום יודעים להרגיע, להסביר ללקוח מה גרם לתקלה וכיצד נמנע אותה לעתיד. לעיתים השיחה מתבצעת מול אנשים ללא ניסיון וידע בתחום, לכן צריך יחסי אנוש מעולים וסבלנות רבה לספק ללקוחות תשובות ענייניות ומקצועיות. 

בתחום זה חשוב להיות אמינים ומקצועיים לתת ללקוח מידע נכון ומדויק  ללא אשליות שהמטען יכול להגיע בקצב מהיר יותר ממה שיכול להיות במציאות, לצורך זה כמובן צריך ניסיון. לכן יחסי אנוש מעולים יעזרו לכם  להתנהל מול הלקוחות וכן לקבל מידע תשובות והסברים מפורטים ממאנשים מקצועיים בעלי ידע וניסיון אצל הגורמים השונים.

תחום השילוח הבינלאומי מאוד ממוחשב כמעט הכל היום  מנוהל באמצעות מערכות מידע. לכן תכונה חשובה היא פתיחות לעבודה בסביבה טכנולוגית, עבודה עם מחשב, יכולת לימוד תוכנות מחשב חדשות  והיכרות עם יכולות האינטרנט מאוד חשובה. בתחום זה נדרש לעבוד בצורה מסודרת ועקבית כדי למנוע תקלות, כי טעות יכולה לעלות בהרבה כסף וזמן.

לסיכום כאחד שחיי ונושם את תחום השילוח למעלה מ-20 שנה יכול להתוודות שעוד לא מצאתי ויש עוד הרבה מה ללמוד ולעשות בתחום.



אייל סלע – מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים בחברת ISLINE חברה לשילוח בינלאומי ועמילות מכס. 

ISLINE מובילה את ענף השילוח הישראלי לעידן דיגיטלי, טכנולוגי ובשקיפות מלאה מול לקוחותיה. 

לחברה מחלקות שילוח ייעודיות ומקצועיות להובלה ימית, אווירית, קורייר, עמילות מכס, פארמה ו- Time Critical וטיפול מכון תקנים.

קבלו הצעת מחיר מפורטת ומראש של כל העלויות לשינוע הסחורה במסלול המהיר והחסכוני ביותר.

 

ליצירת קשר : אייל סלע , נייד: 0542280300 

www.isline.co.il

eyals@isline.co.il 

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.