איך לבחור משלח בינלאומי מומחה המתאים לעסקים קטנים ובינוניים ?

איך בוחרים משלח בינלאומי והאם גודל החברה משפיע?

בכל פעם שאתם מזמינים הובלה ב?אומית למטען שלכם, אתם מתחרים עם חברות הגדולות השולטות בשוק הסחר העולמי לסחורות ולמוצרים. חברות אלה משנעות מאות אלפי מכולות מדי שנה ומטיסות אלפי ק"ג בהובלה אווירית, לחברות אלו יתרון בניהול משא ומתן על תעריפי ההובלה בגלל הכמויות הגדולות של הפעילות שלהם. בנוסף, בתקופות ביקוש גבוה, כשכולם עומדים בתור כדי לקבל מקום, חברות גדולות מקבלות עדיפות מהמשלחים הגדולים, חברות הספנות והתעופה.

בכתבה הבאה אתאר כמה מהאתגרים הקשורים בשילוח הבינלאומי לעסקים קטנים ובינוניים ואציע צעדים מעשיים אותם עסקים אלה יוכלו  לנקוט בכדי לשרוד בשוק ואפילו לשגשג.

כאשר אתם מחפשים חברת שילוח בינלאומית להובלת המטענים שלכם, אתם נחשפים למגוון גדול של ספקי שילוח בינלאומי – ממשלחים גלובליים ענקיים ועד לחברות שילוח קטנות ומקצועיות בעלות התמחויות במשלוחים ספציפיים כגון משלוחים מסוכנים, פארמה, פרויקטים ועוד..

איך תוכלו לבחור משלח שיתאים הכי טוב לצרכים שלכם? התשובה אינה פשוטה.
תצטרכו להבין למה לצפות מעבודה עם שותף לוגיסטי גדול או קטן.

עבודה מול חברות שילוח גדולות בעלות רשת סוכנים גלובלי

לחברות שילוח גדולות יש רשת סוכנים מקומיים במדינות רבות והן מבטיחות לתת מענה כמעט לכל סוגי המשלוחים מכל נקודה בעולם.

חברות שילוח אלה מטפלות בכמויות גדולות של מטענים, דבר המאפשר להן לנהל משא ומתן ולקבל תעריפים טובים עם חברת הספנות והתעופה. בדרך כלל את התעריפים הנמוכים חברות אלה מציעות ללקוחות גדולים שלהם בכדי שיהיה להן בסיס קבוע בעבודה עימם. גם לקוחות קטנים יכולים ליהנות מתעריפים משופרים, אם בראש סדר העדיפויות חשוב לכם לשלם על ההובלה מחיר נמוך, אולי תשקלו לעבוד עם אחת מהחברות הגדולות.

חסרונות בעבודה עם חברות שילוח גדולות

אף חברת שילוח לא יכולה להיות טובה ביותר בכל סוג של הובלה, גם חברת שילוח ענקית המכסה את כל העולם, בדרך כלל מציעה שירות מצוין באזורים מסוימים, שירות סביר בחלקם, ושירות מספק באחרים. אם החוזקות בנתיבי ההובלה הראשיים של השותף הלוגיסטי לא תואם לצרכים שלכם, אתם עלולים להתאכזב.

בנוסף, כפי שכולנו יודעים, שירות במחיר הזול ביותר הוא לרוב לא הטוב ביותר, חברות שילוח גדולות, טובות בהעברת כמויות עצומות של מטענים לא מסובכים, בדרך כלל לחברות אלה אין מספיק זמן או יכולת לעזור עם אתגרים מיוחדים, במיוחד אם אתם יבואן או יצואן קטן שאינו מספק חלק גדול מההכנסות שלהן. חשוב לזכור שהתעריף הזול ביותר להובלה ימית  או אווירית, לא תמיד מסתכם לעלות ההובלה הכוללת הנמוכה ביותר.

יתרונות בעבודה עם חברות שילוח קטנות

כאשר אתם עובדים עם חברות שילוח קטנות ומקצועיות בעלות ותק וניסיון, אתם נהנים מהיתרונות הבאים:

התנהלות מול איש קשר

ההתנהלות שלכם הינה מול אדם אחד, מרגע בקשת הצעת המחיר ועד קבלת החשבונית. אתם לא צריכים להמשיך להסביר את הצרכים שלכם או לחזור על שאלות לאנשים שונים במחלקות השונות ואתם לא צריכים לדאוג שפרט מכריע ייפול בין הכיסאות.

שירות מותאם אישית

כאשר אתם עובדים מול משלח בינלאומי מקצועי, יש לו את הידע והסמכות לטפל בכל בעיה שעלולה להתעורר בהובלה שלכם וסמכות לקבל החלטות. בחברות גדולות, יש שרשרת פיקוד. ולרוב עובדים בצוותים ברמה נמוכה יותר, שאינם מוסמכים לנקוט בפעולה מיוחדת לתיקון בעיה, דבר העלול לעכב את המשלוח. לדוגמא, אם צריך לנתב מחדש ולהציע מסלול להובלה מהירה יותר לארץ, המשלח המקצועי מייעץ מיד מה אפשר לעשות, אצל משלח גדול, הנציג שמטפל בכם צריך לקבל אישורים מיוחדים לכל מורכבות שעולה בתפעול המשלוח, דבר העלול לקחת זמן. וכל זה רק במידה וירצו לטפל במשלח קטן ומורכב, לרוב משלחים גדולים ירצו משלוחים פשוטים אותם רק צריך להעביר מנקודה לנקודה, ללא מחשבה מיוחדת.

ניהול משלוחים מורכבים

לעתים קרובות תרצו לקבל מספר אפשרויות לדרכי ההובלה הבינלאומית,  וכדי לבחור את המסלול הנכון תצטרכו לקבל החלטות נוספות שיקבעו בהמשך הדרך, לדוגמא לבחור אפשרות לניתוב המטען, להחליט איזו חברת ספנות או תעופה , להבין לעומק את ההבדל בעלויות הובלה ימית או אווירית  לעומת הסיכון באיחור? שאלות אלו דורשות יעוץ צמוד ואישי אותו תוכלו לקבל רק ממשלח מקצועי שעובד ומכיר את הצריכים שלכם.

יחס אישי

ככל שיש למשלח הבינלאומי יותר לקוחות, כך יקשה עליכם יותר לבנות מערכת יחסים קרובה, עם מישהו שאתם מחשיבים כחלק מהצוות שלכם. אתם אולי מכירים מישהו על בסיס שם פרטי בחברת שילוח גדולה, השאלה מה התפקיד של אותו איש הקשר בתוך החברה, ככל הנראה עובד במחלקה הובלה ימית  לא יוכל לייעץ לכם בכל תהליכי הובלה מורכבים. לרוב תרצו במענה אנושי, לפעמים פשוט צריך לדבר עם מישהו, זה יהיה קשה יותר בעת עבודה מול חברת שילוח גדולה.

תגובה מהירה

בעבודה עם משלחי המטענים הגדולים, אתם עלולים לעבור למוקד טלפוני כשאתם מחפשים מישהו שיענה על הצרכים שלכם. עם משלח קטן, תוכלו לשים את איש הקשר הראשי שלכם בחיוג מהיר.

גְמִישׁוּת

חברות גדולות נוטות לרצות שתתיישרו בעבודה לפי התהליכים שלהם, זו הדרך היחידה שבה הן יכולות לעבוד, בהיקף העסקאות שעליהן לטפל. משלחים קטנים ובינוניים מוכנים יותר להתגמש בכדי לעמוד בדרישות הייחודיות שיש לכם, מה שהופך את חייכם לקלים יותר.

מקצועיות

משלח גדול עובד בדרך כלל עם אנשי מקצוע במחלקת הלוגיסטיקה של היצואן/יבואן. משלח קטן יותר יכול להפוך להיות חלק מהמחלקה הלוגיסטית שלכם. על מנת להתאים לכם פתרון אידיאלי להובלה בינלאומית, משלח מקצועי יעשה שימוש מושכל במידע שתפרטו בפניו, לצורך שיפור עלויות וחסכון ההובלה הבינלאומית.

איך בוחרים משלח בינלאומי ?

למרבה הצער, אין דרך חסינת תקלות בה ניתן לדעת מראש אם משלח נתון יוכיח את עצמו כשותף אידיאלי.
כדאי גם לבקש המלצות ולהתקשר לממליצים, אבל בסופו של דבר, חובת ההוכחה היא על המשלח.
הדרך היחידה לגלות אם משלח מציע את המומחיות הנכונה ואת השירות המותאם אישית, היא להשתמש בספק זה מספר פעמים ולראות איך הדברים מסתדרים.

חשוב לזכור שתהליך ההובלה הבינלאומית מושפע בתקופה זו משינויים רבים, עכב דחיות וביטולי טיסות והפלגות, ולכן הבנת תהליך העבודה היא קריטית. חשוב להסתמך על בעל מקצוע שידאג לאינטרסים שלכם ויספק לכם הסברים הגיוניים, שתוכלו להעביר הלאה לגורמים בחברה ו/או לקוחות הסופיים המצפים לסחורה.

אתם משלמים על מה שאתם מקבלים!  משלחים ענקיים מרוויחים כסף על ידי השלמת אלפי משלוחים פשוטים ומרוויחים מנפח המשלוחים. יכול להיות שמשלח קטן יותר יצטרך לגבות קצת יותר עבור הובלה בים, באוויר או ביבשה, אך חברות אלו בונות את העסק שלהן לא על נפח, אלא על מומחיות עמוקה ושירות אישי ומקצועי.

סיכום והמלצות

בחירת משלח בינלאומי המתאים לעסק שלכם היא קריטית לשילוח בינלאומי תקין, חסכוני ואפקטיבי עבורכם. זכרו שתקשורת היא המפתח להצלחה!  קיימו קשר רציף וקבוע עם המשלח, שתפו אותו כמה שיותר מוקדם בתוכניות המשלוחים. משלח מקצועי בקיא באילוצים ובדרישות הייחודיות בכל מדינה, לסוגי ההובלה השונים, ויסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה בהתאם לסוג הסחורה והצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים). ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות והרבה כסף.

לקבלת ייעוץ אישי תאמו פגישה ללא עלות עם אייל סלע – המומחים לשילוח בינלאומי.

שירות זה מוענק ללא עלות לקוראי מגזין שרשרת האספקה !

צרו קשר : אייל סלע  בטל' נייד: 0542280300 או במייל  eyalsela1978@gmail.com

אתר www.eyalsela.com

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.