טיפים לקיצור זמני השילוח הבינלאומי

חברות העוסקות בסחר בינלאומי פועלות באופן תמידי לקצר את זמני השילוח הבינלאומי בשרשרת האספקה. לאחרונה נוסף אתגר גדול חדש לשוק, אמזון הודיעה על כניסתה לשוק הישראלי בחודשי הקיץ יחד עם השקת אתר בעברית וקידום קשרים עם מוכרים מקומיים. בנוסף אמזון מטפלת בשורה של היבטים לוגיסטיים, לרבות כאלה שיבטיחו משלוח עד הבתים בזמן קצר. 

לאור האמור מומלץ לכל מי שעוסק בסחר בינלאומי  לבדוק מול ספקי השילוח הבינלאומי את כל הדרכים לקיצור לוחות הזמנים והוזלת העלויות בשילוח הבינלאומי.

בחירת ספק שילוח בינלאומי

חברות בודקות  את חברת השילוח בנושא לוחות זמנים ומחירים, יש לזכור שכדי  להשיג יתרון במחיר הובלה הימית או האווירית המשלח מרכז את הכוח הקנייה שלו מול מספר מוגבל של חברת ספנות או תעופה. בדרך כלל המשלח יציע את שירותי ההובלה על בסיס חברות תעופה וחברות ספנות שיש לו איתם את ההסכמים הטובים ביותר.
אם מטען דחוף חשוב להבהיר למשלח את המשמעות הזמנים, לעיתים בין האלטרנטיבות יש הפרש של ימים בודדים. 
חשוב מאוד לבחור לעבוד עם משלח אמין ומקצועי שיציע את מגוון הפתרונות הקיים גם כאשר  ההסכמים שיש למשלח יקרים לעומת המתחרים, לעיתים התוספת במחיר לקיצור הזמנים מתגמדת לעומת הנזק של איחור הגעת המשלוח.

להלן אפשרויות לקיצור זמני השילוח למטענים אוויריים 

  1. שיטת הובלת המטען  – הטסה בשירות ישיר ומהיר או בשירות איחוד מטענים (קונסולידציה) שירות שבו המשלח אוסף מטענים ממספר לקוחות ומוסר במרוכז לחברת תעופה לטיסות ספציפיות – לקיצור הזמנים בדקו מול המשלח על אלו טיסות הסחורה שלו מיועדת לטוס ובאיזה תדירות, כמו שפרטתי במבוא יש מחיר ועדיפות לכל שירות.

 

  1. בחירת חברת תעופה והמסלול – בהתאם ללו"ז טיסות וסוגי המטוסים (יכולת טעינת מטען) , השוואת מועד טיסה והגעה ליעד. במקרה של שימוש בטיסה לא ישירה (החלפת מטוס) לבדוק גם את טיסות המשך וסוג המטוסים, על מנת להבטיח עמידה בלו"ז. לעיתים תגלו שדווקא שימוש בטיסות לא ישירות תוכלו להגיע הרבה יותר מהר וברוב המקרים במחיר נמוך יותר מטיסה ישירה.

 

  1. שינוי נמל המסירה – הובלת  המטען לנמל תעופה ממנו יש תדירות גבוהה יותר של טיסות  לדוגמא הובלה יבשתית לניו יורק (שיש הרבה טיסות לישראל) לעומת מסירה לנמל בוסטון שאין טיסות ישירות. 

 

  1. לעיתים משלחים משתמשים בחברת תעופה מסוימת אבל משנעים את הסחורה יבשתית לנמל מרוחק מטעמים מסחריים או אופרטיביים זאת למרות שחברת תעופה מפעילה טיסות מנמל קרוב לספק , דבר זה המשפיע על לוחות זמנים וכן סיכונים נוספים של שינוע סחורה ביבשה.

 

  1. קיצור זמן ההובלה לנמל התעופה – שימוש בהובלה יבשתית מהירה ללא מעבר במחסנים.

 

  1. אריזה הסחורה להובלה –רוב המטענים באוויר משונעים במטוסי מטען ומטוסי נוסעים רחבי גוף וצרי גוף. גובה תא המטען של מטוסי הנוסעים רחבי הגוף הוא 1.6 מטר ואלו במטוסי צרי גוף העמסת המטענים מתבצע ידנית בדומה לטעינה מזוודות הנוסעים. מומלץ להתייעץ עם משלח מטענים מי חברות התעופה הפעילות מהנמל ומהם סוגי מטוסים, ולהתאים את האריזה מראש על מנת שהמטען יעלה על הטיסה הראשונה.

 

להלן אפשרויות לקיצור זמני השילוח למכולות מלאות 

  1. בחירת חברת ספנות – בהתאם ללו"ז הפלגות, השוואת מועד הפלגה והגעה ליעד. 

 

  1. שינוי מסלול ההובלה הימית – הובלה ישירה או  הובלה בשטעון , חברות ספנות מפעילות קווים ישירים בהם מכולה מוטענת על אונייה שפוקדת את  נמל היעד הסופי וקוים לא ישירים כלומר המכולה יורדת מהאונייה בנמל בדרך ונטענת מחדש לאונייה אחרת, הדבר משפיע על לוחות זמנים.

 

  1. שינוי נמל טעינה – הובלה לנמל אחר קרוב ממנו יש תדירות גבוהה של הפלגות. לדוגמא כיום יש קו של אוניה שמפליגה מנמל ברמן בגרמניה ביום שישי , אותה אוניה פוקדת את נמל אנטוורפן ביום א. אם סחורה לא מספיקה לאוניה מברמן אפשר להוביל יבשתי לנמל אחר.

  2. שינוי אופן ההובלה לנמל – אם ספק מרוחק גיאוגרפית מהנמל במדינות אירופה וארה"ב  משנעים סחורות באמצעות רכבות ומעבורת. יש אפשרות לבצע הובלה יבשתית לנמל ישירות ע"י משאית או לחילופין להוביל למסוף רכבת שיש ממנו זמינות גדולה יותר להעברות לנמל.

 

  1. המכלת הסחורה במכולה ע"י מחסן ומסירה לחברת הספנות.

 

  1.  העברת יבשתית לנמל עם הפלגות קצרות ליעד – כאשר הספק ממוקם רחוק גיאוגרפית מהנמל יש אפשרות לקצר לוחות זמנים ע"י איסוך הסחורה בהובלה יבשתית במשאית רגילה למחסן והמכלת הסחורה בתוך מכולה במחסן משם מסירה לנמל ממנו יש הפלגות קצר לדוגמא הובלה דרך מטען במשאית מפולין  לסלובניה והפלגה לארץ מנמל קופר 8 ימים.

  2. החלפת סוג המכולה במקרה של חוסר ציוד זמין – ישנם סחורות שיותר נוח להמכיל מלמעלה ואז מבקשים מכולה 20 אופן שנחשבת מכולה לא סטנדרטית , אם אין מכולה 20 פתוחה זמינה אפשר לבדוק אם אפשר להעמיס את הסחורה במכולה  40 רגילה, כך סחורה על פני שטח כפול במכולה 40 רגילה.

להלן אפשרויות לקיצור זמני השילוח למטענים חלקיים – LCL  

  1. בחירת חברת הספנות   – בדיקה מול המשלח דרך איזה חברת ספנות משתמש , מתי  מועדי המכלה, תדירות הפלגות, ימי הפלגה, כאן חשוב לבדוק מה קורה אם מפספסים את מועד המכלה, האם למשלח הסכמים גם עם חברת ספנות נוספות או צריך להמתין עד להפלגה הבאה של אותה חברת ספנות.

 

    1. שיטת ההובלה – מסלול– חשוב להבין את שיטת ההובלה של המשלח למטענים חלקיים, היכן ממוקם המחסן בו מוטענת  הסחורה למכולה שנשלחת. יש יתרון למשלח שהמחסן שלו ממוקם קרוב לנמל.

 

  • מחסנים קדמיים –  משלחים רבים משתמשים ברשת מחסנים לריכוז הסחורות והעברת למחסן הראשי בתזמונים קבועים, בררו לוחות זמנים, לעיתים ניתן להוביל הובלה ישירות למחסן הראשי שם ממכילים את הסחורה למכולה שנשלחת  ליעד ולחסוך זמן מעבר בין מחסנים. *שימו לב שאם לתנאי המכר – INCOTERMS בחשבון הספק, אם סוכם FOB FOSHAN הספק ימסור את המטען למחסן של המשלח ב-FOSHAN , רוב המשלחים לא מוציאים מטענים ישירות מנמל FOSHAN ומעבירים  את הסחורה למחסן אחר שם ממכילים את הסחורה למכולה , במקרה זה דרך נמל SHENZEN ,בדקו מראש מול המשלח את המחסן ודרשו מהספק העברה למחסן ראשי ישירות.

 

 

 

  • העברת יבשתית לנמל עם הפלגות קצרות ליעד – בקשו אפשרות לשינוע יבשתי למחסן אשר בו ממכילים לנמל עם הפלגה קצרה יותר  , לדוגמא מארה"ב יש לאשדוד הפלגה מניו יורק 29 יום ומסוואנה 26 יום, לעיתים יותר מהר להוביל למחסן הקרוב לסוואנה.

 

 

ידעו את המשלח על הזמנות מראש ותהנו משקט נפשי

קיימים הרבה פתרונות לוגיסטיים בשוק לכן מומלץ לשתף את משלח המקצועי בצפי צבר ההזמנות שלכם ומועדי האספקה עתידיים, משלח מקצועי יוכל למסור לכם מידע על מועדי יציאת האוניות או הטיסות והאלטרנטיבות הקיימות וע"י כך תוכלו לתכנן את מועד האספקה מול הספק ולקצר את לוחות הזמנים בבחירת המסלול הנכון עבור המטען שלכם.

אייל סלע – מומחה לשילוח בינלאומי – מנהל יחידה עסקית עצמאית בחברת ISLINE שילוח בינלאומי.
ליצירת קשר : אייל סלע , נייד: 0542280300 

eyals@isline.co.il

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.