כיצד השפיעה הקורונה על תהליכי השילוח הבינלאומי? – סדר עולמי חדש – אתם חייבים להתכונן!

מאמר חדש - ינואר 2021

אייל סלע מגלה את סוד הפקעת המחירים בענף השילוח הבינ"ל!
יך להתגבר על אתגרי השילוח בשנת 2021 והיציאה ממשבר הקורונה ? ? למצוא את המסלול האופטימלי למשלוחים ? ? איך נפתור את בעיית החסכון זמן וכסף בשילוח
אייל סלע - מומחה לשילוח בינלאומי

כיצד השפיעה הקורונה על תהליכי השילוח הבינלאומי 

סדר עולמי חדש – אתם חייבים להתכונן!

משבר הקורונה הכריח עסקים רבים לחשב מסלול מחדש, להתאים את עצמם לדרישות השוק החדשות, לשקול מחדש את דרכי ההובלה הבינלאומית ועבודה עם ספקים חדשים.

משבר הקורונה הביא להבנה שהחוליה החשובה והחלשה בשרשרת – היא השילוח הבינלאומי – באוויר, בים וביבשה.

בעוד ספקים בעולם התאוששו די מהר מהמשבר וחזרו לספק סחורה, צווארי הבקבוק עברו לתחום השילוח. רבים הבינו שהם חייבים לחזק את הבנתם ומעורבותם בתחום בתקופת הקורונה.

הקורונה תמשיך להשפיע על שוק ההובלה והשילוח הבינלאומי ב-2021, אז מה עליכם לעשות? 

  • ללמוד ולהבין בתחום – לקחת ייעוץ מקצועי ולהיעזר במשלחים מקצועיים. הם יתנו לכם את העצות הכי טובות שיחזירו את ההשקעה מהר מאד!
  • עליכם לשקול את המחיר מול זמינות האספקה / הסיכון – מחירים וזמינות ישתנו משבוע לשבוע, לתובלה האווירית או הספנות לוקח זמן להדביק את ההיצע לביקוש. משלח מקצועי יחסוך לכם הרבה זמן ובוודאי כסף וברשותו הידע העדכני ביותר!
  • לנהל את תקציב השילוח – הוא הולך לגדול משמעותית ממה שהתרגלנו לפני המשבר.
  • לחזק את ניהול ספקי השילוח שלכם, בחנו אם מי אתם עובדים, האם הם הכי טובים לניהול משבר (ולא שגרה).      

בין אם אתם שוקלים להתחיל לעסוק בסחר בינלאומי ולשנע מוצרים בעולם או אם אתם בודקים אפשרויות להחלפת חברת השילוח הקיימת ומחפשים דרכים לשפר את התהליכים עם המשלח הנוכחי שלכם, ניהול יחסי העבודה עם המשלח הם חיוניים ויכולים להוביל להוזלת עלויות, חסכון בזמן ומניעת תקלות. אחרת יגדל הסיכון לתנודות מחירים, עיכובים במטענים וקבלת מידע ועדכונים על התקדמות המשלוח בצורה חלקית.

בהתבסס על ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום וטיפול במאות לקוחות ואלפי מטענים!
להלן המלצותיי לעבודה עם חברת שילוח בינלאומי:

  • התאמה לביקושים עולמיים – היערכות וזמן התנעה (עד ההגעה לאיזון אתם משלמים יותר)

משבר הקורונה בשילוח הבינלאומי גרם לסגירת נמלי התעופה, הפסקת טיסות הנוסעים, צמצום קיבולת המטענים שהוטסו בתוך מטוסי הנוסעים, דבר שגרם לעלייה בביקוש בקיבולת מטען במטוסי מטען והזניק את המחירים. עצירת הזמנות הרכש וביטול הזמנות מהמפעלים גרמה לירידת ביקושים להובלה ימית ולכן חברות הספנות צמצמו את קווי ההפלגות וביטלו הפלגות, אך התארכות משבר הקורונה גרמה לשינויים בהרגלי הצריכה של מוצרים במקום שירותים וטיסות לחו"ל. הלקוחות התאימו למציאות החדשה והאיצו את קצב הייצור למוצרים השונים אבל חברות הספנות לא הצליחו להיערך להובלה ונוצר מחסור של מכולות באסיה. מחירי ההובלה זינקו פי 5, מחיר מכולה 40 של מעל 10,000 דולר להפלגה מאסיה לישראל. 

  • חדש וחשוב! קנסות על ביטולי הזמנת מקום בחברות הספנות ותעופה
    עכב הביקוש הגדול וההיצע המוגבל ועל מנת להימנע מהפסדים, חברות הספנות והתעופה מאשרות את הזמנת המקום קרוב למועד ההפלגה/טיסה. יש גם אפשרות להזמין מקום מראש אך אם מבטלים יש קנסות כבדים עד גובה מלוא העלות! הסיבה היא שאם לקוח מבטל ברגע האחרון חברות התעופה או הספנות לא יכולות למלא את המקום ועלול להיגרם להם נזק רב, בגלל שהמחירים מאוד גבוהים ההפסד מכל ביטול גדול מאוד. מדובר באתגר רציני בתחום התובלה שגורם לעלייה חדה במחירים כי ישנן חברות שקונות מקום מראש ומוכרות בתעריפים גבוהים משמעותית ממחירי חברת הספנות בגלל הביקוש.
  • לסמוך על הפרטנר הלוגיסטי שלכם

אחת התופעות שגרמו לעליית מחירים בזמן הקורונה הם לקוחות שפנו למספר רב של משלחים לקבל הצעת מחיר, המשלחים פנו לספקים שהם חברות תעופה וספנות ונוצר ביקוש מלאכותי ועומס אדיר. הדבר גרם לחברת הספנות/תעופה לעלות מחיר כדי להבטיח את המקום. מכאן למדנו שמומלץ לבחור משלח מקצועי שייצג את האינטרסים שלכם ויחפש לכם פתרונות שירות במחיר הכי טוב ולא לעבוד עם כמה משלחים בו זמנית.

  • תכנון, תחזיות ושיתוף מידע (שקיפות)

מה שחשוב למשלח בינלאומי זה תכנון, תכנון בנוי על תחזית, הרבה מאוד חברות מחזיקות תחזיות טובות לפעילות הסחר שלהם, אם הלקוח ימסור לחברת השילוח מה הצפי, לא משנה אם מדובר בלקוח קטן של -2 מטענים לחודש או לקוח גדול של  100 משלוחים, חברת השילוח תדע לטפל וגם להבטיח שירות מעולה. השתמשו במידע הקיים אצלכם כדי להשיג הסכמים ארוכי טווח, זה נכון שיש עונתיות ויש תקופות שיש בהם יותר ביקושים כמו לפני חגים ובסופשנה שהמחירים עולים ואולי כדאי לבדוק עוד ספקים, אך אם אתם עובדים עם שותף לוגיסטי, הוא ישבור את הראש עבורכם. ולטווח רחוק מדובר בהשקעה הכי טובה, משלחים בינלאומיים מקצועיים מתכננים ומספקים צפי של כמויות מטענים לחברות הספנות והתעופה מספר שבועות ואפילו חודשים מראש. הרווחיות הגדולה ביותר של חברת שילוח הם בקשות של הרגע האחרון – המשלחים תמיד יהיו מסוגלים לטפל בהם וישמחו לעשות זאת, אבל אתם תצטרכו לשלם יותר עבור השירות. כאשר אתם מזמינים משלוח ברגע האחרון זה אומר מחירים יותר גבוהים וגם סיכון גבוהה שהמטענים לא יעלו על הטיסה או ההפלגה. אם אתם תספקו צפי מדויק על המשלוחים הקרובים שלכם מראש, המשלח הבינלאומי יוכל לסייע בשמירת מקום ותכנון ההובלה ביעילות וזה יאפשר לכם ליהנות מתעריפים יותר טובים. הקורונה לימדה שמי שחיכה להזדמנות או למחירי הרגע האחרון – ברוב הפעמים נכשל.

  • מעבודה אוטומטית עם משלחים גדולים לניהול כל משלוח כפרויקט
    התחזיות ומערכות המידע לא הצליחו לחזות את משבר הקורונה ואין להם יכולת לנהל את המשבר, מנהלי הרכש צריכים להפעיל שיקול דעת אנושי כדי להחליט על פתרונות הובלה חדשים שבחלקן לא התנסו בעבר. הטסה במקום הובלה ימית, מטענים חלקיים במקום מכולות מלאות. האפשרות לקחת גוף שיעזור לכם, הופך להיות שגרה, כבר אי אפשר להשאיר את הטיפול אצל פקידת הייבוא, כל משלוח זה פרויקט שדורש קבלת החלטות כספיות משמעותיות. משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים), ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף, יחסוך לכם טעויות והרבה כסף.
  • ממחיר לזמינות וסיכון משלוחים
    בתוכניות לשנת 2021 נולד למנהלי הרכש סעיף ניהול הוצאות השילוח – והסעיף הזה קשיח. יש לאזן בין מחירים לזמינות וסיכון המשלוחים. לפני עידן הקורונה בחברות בינוניות מנהלי הרכש היו בודקים מספר חברות שילוח והיה יחסית קל להשוות כי הכול עבד בלי לחץ וללא משברים, היה ניתן להתחייב על לוחות זמנים והטיפול בשוטף היה ע"י מנהל יבוא שהתעסק בעיקר במעקב אחר ההזמנות ומידי פעם בטיפול במטען דחוף, כל הנושא היה שקוף ולא היו צריכים להתעמק, עכשיו כל משלוח זה פרויקט – לכן נדרשת הבנה מעמיקה יותר.
  • בדקו מה המסלול וימי סגירה

חברות שילוח מקצועיות מקפידות על עמידה בלוחות זמנים. לדוגמא במטענים חלקיים (LCL) יש ימי סגירה ויום המכלה עקביים, אם אתם שולחים מטענים על בסיס קבוע ועקבי, ספקו מידע על המשלוחים העתידיים למשלח כדי שיוכל לתת לך עדיפות. בנוסף, כאשר יש מטענים קבועים עם נפח קבוע זה עוזר למשלח למלא  בצורה אופטימלית מכולות ולהוזיל לכם עלויות מקומיות. את החיסכון הזה מרוויחים לקוחות נאמנים וקבועים, כך שאם אתם מאותם לקוחות מתוכננים שיכולים לידע מראש על נפח הפעילות הקבוע, תוכלו לקבל תעריפים טובים יותר.

  • תקשורת יעילה עם משלח

אינכם מרוצים מהמשלח שלכם? תקשורת טובה עם משלח חדש היא המפתח להצלחה! שתפו את המשלח בתקלות שהיו לכם בעבר עם חברות שילוח אחרות, זה יכול לשפר ולהבטיח יחסים עסקיים בריאים עם המשלח החדש שלכם. זכרו עבודה עם משלח מטענים חדש לא צריכה להיות קשה – במיוחד כאשר מתאמים ציפיות, אחריות, ניתן להעביר פרויקטים במהירות מחברה לחברה  ולבנות מערכת יחסים בתוך זמן סביר.

דוגמאות לתקשורת ועבודה יעילה עם המשלח

✔מועדי אספקה ואיסוף

כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר חשוב לציין אם מדובר בהזמנה קיימת, מה מועד אספקת הסחורה ומתי אתם צריך לספק את הסחורה בארץ? המידע הזה חשוב מאוד בשלב הצעת המחיר כי אז המשלח יכול להציע את כל האפשרויות להובלה הזמינות. במקרים שאין דחיפות ניתן  למצוא תעריפים טובים יותר לשלוח את המטען, לדוגמא באמצעות רכבת במקום משאית או שירות משלוחים חסכוני שבהם מתבצעת ההובלה על בסיס מקום פנוי.

תנאי המשלוח – INCOTERMS , סוג אריזה, STACKABLE, NON STACKABLE

הדרך הטובה ביותר למנוע עיכובים, להוזיל עלויות ולבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה, מתחילה עם הבנת הדרישות הייחודיות בכל מדינה לגבי סוגי ההובלה השונים. לפני שתבצע הזמנת מוצרים מספק חדש בחו"ל, שתף את המשלח שלך, שאל מה תנאי המכר וההסכמים המסחריים המומלצים, איזה מידע חשוב לו לקבל כדי לתמחר את ההובלה. משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף כבר נתקל בהרבה סיפורים של אנשים בכל צד של העסקה והוא יוכל לחסוך לך טעויות שעולות הרבה כסף.

✔מסמכים

ההצלחה או הכישלון של המשלוח עדיין מסתכם במסמכים הנדרשים לצורך השחרור, תוך עמידה בדרישות המכס והתקנות המקומיות. לפני שאתם מתחילים תהליך יבוא, התייעצו עם המשלח ושאלו לעצתו המקצועית, משלח ועמיל מכס מקצועי, יוכל לעיתים לתת לכם רעיונות לשיפור תהליכים בירוקרטיים.

✔התמקדות לטווח ארוך במקום רווחים קצרים

עבודה עם משלח מטענים צריכה לפעול כמערכת יחסים עסקית אמיתית. מרדף המחיר הנמוך ביותר בין חברות השילוח על בסיס משלוח פרטני, יגרום לכם לעבודה קשה ולא יעילה. הקורונה לימדה אותנו את השיעור הלכה למעשה. הדרך הנכונה ביותר לחיסכון וייעול תהליכי השילוח הוא לבחור במשלח מטענים ולטפח אותו כחלק מצוות הלוגיסטיקה שלכם. כאמור, מערכות יחסים אלה יכולות לחסוך את הצורך בניהול תמחור על כל משלוח, קיצור לוחות הזמנים והעלויות. חברת השילוח מודעת להעדפותיך ולצרכי המשלוח שלך.

✔תקשורת יעילה

הצלחה בעבודה עם משלח מושפעת ע"י תקשורת יעילה. ודאו שהמשלח יבין מה הסיבות שהחלטתם  להשתמש דווקא בו. ציינו האם מדובר ביעד חדש שאין לכם ניסיון ביבוא המוצרים שלך? האם אתה מחליף ספקים? החלפת משלח ללא שיפור התהליכים, תוך ציפייה לתוצאות שונות, לא יביא אתכם לשום מקום, לכן שתפו את המשלח, מה הטעויות של המשלח הקודם ומדוע הסתיימו היחסים העסקיים האחרונים שלכם עם החברה הקודמת. ואם מדובר ביעד חדש, חדדו זאת, כדי שיוכל להעלות בפניכם נקודות חשובות הקשורות להובלה, כגון עיכובים צפויים בתהליכים ולוחות זמנים.

✔ שוחחו עם המשלח על הצעות מחיר

אל תבצעו את ההחלטות שלכם בהתבסס רק על הצעות מחיר. קשה למשלח מטענים לבצע הערכה מדויקת של התעריפים מבלי להבין את הדרישות שלכם במלואן. כמו כן, אם תתייעצו באופן קבוע עם המשלח שלכם תוכלו להפיק תועלת רבה, לדוגמא המשלח יוכל להציע אלטרנטיבות להובלה והפחתת עלויות בהתאם לדרישות הייחודיות שלך.

סיכום ומסקנות

פיתוח מערכת יחסים משפרות את היעילות של ניהול המשלוחים שלכם, מצמצמות את העלויות ומספקים לכם יציבות, בטחון ושירות אמין יותר. זכרו שמשלחים מחפשים לקוחות נאמנים המספקים זרם משלוחים קבוע, אשר באמצעותו יוכלו להתחייב לספקים שלכם ולבנות פתרונות ללקוחות שלהם. כאשר חברת שילוח יודעת שאתם לקוח נאמן עם יעדים ומשלוחים יציבים, היא תדאג לשמר אתכם ותפעל באופן קבוע לחסוך ולשפר ולייצר מחירונים קבועים ואטרקטיביים עם חסכון של כ- 12% בהשוואה לתמחור הובלות מזדמנות.

חברת אייל סלע – מומחים לשילוח בינלאומי  
התאמת המסלול הנכון, החסכוני והיעיל ביותר למשלוחים שלכם👌🏻
אייל סלע ,מנכ"ל 
נייד: 0542280300

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.