איך בוחרים מבין הצעות המחיר עם מי לעבוד ?.?

איך להשוות הצעות מחיר בשילוח בינלאומי ?

תהליך בחירת ספק לשילוח בינלאומי היא פעילות מסובכת, לפעמים מייגעת כאשר הנהלת החברה דורשת לבדוק ספקים נוספים כדי להוזיל את עלויות השילוח הבינלאומי ו/או מבקשים לקבל הצעת מחיר לכל עסקה ועסקה, לבצע ניתוחים השוואתיים ולדאוג להשגת העלויות הנמוכות ביותר.

כדי שתקבלו החלטות נכונות יותר האם החלפת ספק השילוח הבינלאומי הנוכחי באמת תשיג את המטרה לחסוך בכסף ולשפר את השירות, הכנתי עבורכם רשימת טיפים  כדי שתוכלו לבדוק ולהשוות טוב יותר את הצעות המחיר שלכם לשילוח הבינלאומי.

הובלה אווירית

בכל הנוגע לשינוע סחורות בין מדינות בהובלה האווירית יש עדיין (יולי 2021) מחסור גדול בקיבולת המטענים עכב צמצום מספר טיסות נוסעים אשר בתקופות לפני הקורונה שינעו כ-60% מסך התעבורה האווירית של המטענים בעולם. פעילות טיסות הנוסעים מושפעת מכמות הנוסעים. למרות המרוץ לחיסון נגד מגפת הקורונה, המגפה מייצרת מוטציות וזנים חדשים וישנן מדינות שעדיין סגורות, מחירי ההטסה במטוסי מטען עדיין יקרים בהשוואה לטיסות נוסעים והצפי שתעריפי ההובלה האווירית ימשיכו להיות גבוהים בשנה הקרובה.

טיפים להשוואת הצעות מחיר למטענים אוויריים

  1. בדקו את שיטת הובלת המטען – האם הצעת המחיר מתייחסת להטסה בשירות ישיר ומהיר (מסירת המטען לחברת התעופה מיד שנאסף) או בשירות איחוד מטענים (קונסולידציה),  שירות שבו המשלח אוסף למחסן מטענים ממספר לקוחות ומוסר במרוכז לחברת תעופה לטיסות במועדים ספציפיות.
  1. בדקו בהצעת המחיר מאיזה נמל תעופה המשלח מטיס את המטען – האם למשלח יש הסכמים  עם כמה חברות תעופה נוספות במקרה שיש עומס או ביטולי טיסות .
  1. בדקו את חברת תעופה, המסלול ומועדי הטיסות בהצעת המחיר – האם מדובר בטיסה ישירה מנמל המוצא לנמל היעד או טיסה לא ישירה, בררו מהן לוחות הזמנים של הטיסות וטיסות ההמשך וסוגי המטוסים, האם יש התחייבות מהמשלח שהמטען יצא בשלמותו בטיסה אחת או יפוצל? לדוגמא חברת התעופה אלעל מפעילה טיסות נוסעים מנמל פרנקפורט בגרמניה אבל מטענים רבים מועברים במשאית לנמל התעופה ליאז' בבלגיה משם אלעל מטיסה את המטענים במטוס מטען.
  2. בדקו זמני הובלה יבשתית מהספק לנמל התעופה – לעיתים יש הבדל במחיר בהובלה יבשתית ישירה ומהירה לנמל לעומת שימוש במחסנים ביניים ו/או הובלה יבשתית מסובסדת ואיטית.

הובלה ימית

החיים לצד מגפת הקורונה שינו את הרגלי הצרכים אשר מוציאים יותר כספים על רכישת מוצרים מאשר שירותים.  ביקוש עולמי גבוה מאוד לשינוע סחורות ומוצרים  מול היצע מוגבל בקיבולת האוניות בחברות הספנות משפיע על תעריפי ההובלה הימית בכל קווי הספנות, המחירים המטפסים כלפי מעלה ושוברים שיאים שכמותם לא ראינו עוד.

ענף הספנות העולמית סובל מאפקט דומינו, שכן עיכוב גורם לעיכוב נוסף, העומסים החריגים בנמלים גורמים לשיבושים במסלולי האוניות וביטולי הפלגות בצורה חריגה, התארכות זמן ההפלגה ואי עמידה בזמנים, מחסור במקום על הפלגות וחוסר בזמינות ציוד של מכולות בנמלי המוצא. יש קושי למצוא מקום בהפלגות הקרובות והזמנת המקום נידחת להפלגות הבאות.

טיפים להשוואת הצעות מחיר למכולות מלאות

  1. בחירת חברת ספנות – בדקו בהצעת המחיר לאילו חברות ספנות הצעת המחיר מתייחסת, מתי ההפלגה הקרובה, כיום הביקוש עולה על ההיצע ויש קושי לקבל מקום למועד יציאת ההפלגה הראשונה, שימו לב לתוקף המחיר, האם מתאים להפלגה רחוקה יותר.

  2. מסלול ההובלה הימית –בדקו האם הצעת המחיר מתייחסת להובלה ישירה או הובלה בשטעון (TRANSHIPMENT) –  חברות ספנות מפעילות קווים ישירים בהם מכולה מוטענת על אונייה שפוקדת את  נמל היעד הסופי  וקווים לא ישירים כלומר המכולה יורדת מהאונייה בנמל בדרך  נטענת מחדש לאונייה אחרת, הדבר משפיע על לוחות זמנים.
  1. אופן ההובלה לנמל – אם ספק מרוחק גיאוגרפית מהנמל במדינות אירופה וארה"ב משנעים סחורו
  2. מצעות רכבות ומעבורת. יש אפשרות  לבצע הובלה יבשתית לנמל ישירות ע"י משאית או לחילופין להוביל למסוף רכבת שיש ממנו זמינות גדולה יותר להעברות לנמל, כך ניתן לקצר את לו"ז ההפלגה, בדקו את המסלול המוצע בהצעת המחיר.

הובלה ימית – מטענים חלקיים

הביקוש  למטענים חלקיים עלה בעקבות התייקרות תעריפי ההובלה האווירית מטענים רבים שהיו נשלחים באוויר הועברו להובלה בשירות מטענים חלקיים וכן בעקבות זינוק במחירי ההובלה הימית לדוגמא מהמזרח רחוק  מחיר ממוצע ליחידה נפח (מ"ק) במטען חלקי נמוך בהשוואה למכולה 20 רגל לכן יבואנים אשר הגדילו הזמנות למכולה מלאה כדי לחסוך בהובלה ימית שולחים כמויות קטנות בשירות מטענים חלקיים.

לחברות שילוח המתמחות במטענים חלקיים להם יתרונות משמעותיים לדוגמא :משוריין להם מקום קבוע במרבית חברות הספנות לטובת משלוחים חלקיים לכן קל יותר לעמוד בלוחות זמנים והן בעלי יכולת והשפעה לפתור תקלות מול הסוכנים שלהם בעולם והמסופים בארץ בעת ריקון המכולות ואיתור הסחורות, מקצר את זמן השחרור.

טיפים להשוואת הצעות מחיר למכולות מלאות למטענים חלקיים – LCL 

  1. בחירת חברת הספנות – בדיקה מול המשלח דרך איזה חברת ספנות משתמש , מתי  מועדי המכלה, תדירות הפלגות, ימי הפלגה. חשוב לברר האם המשלח ממלא מכולה בעצמו ומתחייב על שירות שבועי, מה קורה אם מפספסים את מועד המכלה, האם למשלח הסכמים גם עם חברת ספנות נוספות או צריך להמתין עד להפלגה הבאה של אותה חברת ספנות, שימו לב לתוקף ההצעה בהתאם להפלגות אשר המשלח מתחייב.
  1. מחסנים קדמיים – משלחים רבים משתמשים ברשת מחסנים לריכוז הסחורות והעברת למחסן הראשי בתזמונים קבועים, בררו לוחות זמנים, בקשו הצעת המחיר להובלה ישירות למחסן הראשי שם ממכילים את הסחורה למכולה שנשלחת  ליעד כדי לחסוך זמן מעבר בין מחסנים.
  1. העברת יבשתית לנמל עם הפלגות קצרות ליעד – בקשו אפשרות לשינוע יבשתי למחסן אשר בו ממכילים לנמל עם הפלגה קצרה יותר , לדוגמא מארה"ב יש לאשדוד הפלגה מניו יורק 21 יום ומסוואנה 15 יום, לעיתים יותר מהר להוביל למחסן הקרוב לסוואנה.

 

לסיכום איך בוחרים בין הצעות המחיר עם מי לעבוד ?

הצעת מחיר לא נותנת מדד מדויק "לעלות הזולה ביותר" של שילוח בינלאומי. תנאי הקנייה, תדירות המשלוחים והמחירים יכולים להשתנות משמעותית כתוצאה משינויים המתרחשים בזמן המשלוח וההצעה לא לוקחת בחשבון את התאמת הצרכים הייחודים של הלקוח.

התמקדות לטווח ארוך, לא רווחים קצרים

עבודה עם משלח מטענים צריכה לפעול כמערכת יחסים עסקית אמיתית. מרדף המחיר הנמוך ביותר בין חברות השילוח על בסיס המשלוח פרטני יגרום לכם לעבודה קשה ולא יעילה. התהליך הטוב ביותר הוא לבחור משלח מטענים מקצועי  ולטפח אותו כחלק מצוות הלוגיסטיקה שלכם. כאמור, מערכות יחסים אלה יכולות לחסוך את הצורך בניהול תמחור לכל משלוח, הם  יקצרו את לוחות הזמנים והעלויות שלכם מכיוון שחברת השילוח מודעת יותר להעדפותיך ובאפשרות להתאים את ההובלה לצרכים האישיים שלכם.

סיכום והמלצות

משלח בינלאומי יכול לדאוג לכם לעבור את התקופה המאתגרת בהצלחה, בנו מערכת יחסים עם המשלח שלכם, קיימו שיח יומיומי, חשבו יחד ובקול רם, שתפו מחשבות והתלבטויות כדי לקבל את החלטה הנכונה לבחירת דרך ומסלול ההובלה.

תקשורת היא המפתח! דרשו קבלת מידע ברור ועבודה בשקיפות כאשר הנתונים משתנים, ודאו שהמשלח עוקב אחר השינויים ומגיב בצורה גמישה מהירה ונכונה.

משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים), ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות שעולות הרבה כסף.

חברת אייל סלע – מומחים לשילוח בינלאומי – התאמת המסלול הנכון, החסכוני והיעיל ביותר למשלוחים שלכם.

ליצירת קשר: 
נייד: 0542280300

מייל:  eyalsela1978@gmail.com  https://calendly.com/eyalsela
אתר אינטרנט: www.eyalsela.com
 facebook  :  @eyalselalogistics

 

 

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.