כיצד בינה מלאכותית תסייע לשילוח הבינלאומי

בינה מלאכותית היא כלי רב עוצמה המסוגל לשפר משמעותית את שרשרת האספקה. על ידי הטמעת פתרונות AI מתקדמים, עסקים יכולים להשיג יעילות גבוהה יותר, לחסוך בעלויות, לשפר את תהליכי השילוח הבינלאומי.

תחום הלוגיסטיקה ושילוח בינלאומי ידוע כמורכב דינמי ומאתגר, עם תהליכים רבים הדורשים תיאום, תיעוד, וניהול נתונים רבים. בינה מלאכותית AI  פורצת דרך ומביאה פתרונות חדשניים לניהול תהליכי השילוח הבינלאומי בשרשרת האספקה, תוך שיפור יעילות וחיסכון משמעותי בעלויות, חברות השילוח והלוגיסטיקה יכולות כיום להבין טוב יותר את ציפיות הלקוחות על מנת להתאים באופן אישי את השירותים ולהציע פתרונות מותאמים לצרכי הלקוחות המשתנים.

כדי להמחיש כמה מורכב לתאם הובלה להלן רשימת פרטים בסיסים הנדרשים לגבי המטען כדי לתאם הובלה בינלאומית:

תיאור: מהו סוג המטען?
(לדוגמה: בגדים, רהיטים, ציוד אלקטרוני ), כמות יחידות, משקל , מידות קרטון, מספר קרטונים על משטח, מידות המשטח, סוג האריזה המשמשת קרטון, עץ, פלסטיק ( ומידותיה, ערך: ערך המטען לצורך ביטוח, סיווג סחורה: קוד (System Harmonized (HS
המגדיר את סוג הסחורה, מסמכים: אילו מסמכים נדרשים ליצוא וליבוא ממדינה למדינה לדוגמה, תעודות מקור, אישורי בריאות

 מהם פרטי היעד והמקור? כתובת איסוף ומסירה: כתובת מלאה כולל מיקוד של המקום שבו ייאסף המטען, האם יש אילוצים מיוחדים כגון האם נדרשת משאית עם רמפה, האם יש אמצעי טעינה ופריקה, פרטי קשר: שם, טלפון וכתובת דוא״ל של איש קשר בנקודת היעד ובנקודת היציאה.

מהם דרישות המשלוח
? סוג השילוח: שילוח ימי, אווירי או משולב, מועד מוכנות הסחורה, מועד אספקה רצוי או משוער לאספקה ביעד, תנאי תשלום: אופן התשלום עבור המשלוח
לדוגמה, תשלום מראש, תשלום עם קבלת המטען,

ביטוח: האם נדרש ביטוח עבור המטען ? ובנוסף נדרש מידע נוסף: האם יש צורך באחסון המטען לפני או אחרי המשלוח?
האם יש צורך בשירותים מיוחדים כמו מנוף, סבלים, טיפול במטען שביר, הובלה מיוחדת או הכנת אריזה מיוחדת?
במידה והמטען מכיל חומרים מסוכנים: יש לקבל מסמכים לקבלת אישור מראש להובלה אווירית וימית שכן אריזת הסחורה משתנה מהובלה ימית לעומת הובלה אווירית. הבינה המלאכותית יכולה באמצעות איסוף של נתונים רבים ובשילוב עם חיבור למערכות הליבה של העסק לסייע בבניית תחזית ולעזור לנו להחליט מה הדרך הנכונה ביותר להוביל את הסחורה. היא יכולה לעזור לנו לקבל החלטות האם יש מוצר מסוים שכדאי לנו להוביל באוויר ולא בהובלה ימית וכמה נחסוך אם נפצל או נאחד מטענים מיעדים או ספקים שונים, הבינה המלאכותית מסייעת להפוך את תהליך האיסוף והארגון של מידע עבור מטענים לאוטומטי, ולהפחית את הסיכון לטעויות והשמטות.  

דוגמאות נוספות בהן ניתן להיעזר בבינה מלאכותית:
 בקשת הצעות מחיר  : AI יכולה לבצע תהליך בקשת הצעות מחיר לשילוח בינלאומי מספקים מרובים, לנתח את העלויות שהתקבלו ולהציג השוואה מקיפה, תוך הבטחת קבלת כל הפרטים הדרושים.

בדיקת חלופות למשלוח בינלאומי ואופטימיזציה של מסלולים: AI יכולה לנתח אפשרויות משלוח שונות (ים, אוויר) על סמך מידות משקלים, מרחקים, קרבת נמל התעופה או נמל ימי, עלות, לוחות זמנים ועוד נתונים כדי להמליץ על האפשרות המתאימה ביותר

 
השוואת תאריכי טיסה/הפלגה : AI יכולה לנתח פתרונות הובלה שירות ישיר או שירות בשטעון לפי תאריכים שונים ועל סמך עלות וזמן אספקה כדי להמליץ על התאריך המתאים ביותר למשלוח. מידע צופה פני עתיד שיתוף פעולה עם משלחים בינלאומיים: פלטפורמות AI מאפשרות תקשורת בזמן אמת ושיתוף נתונים בין כל הגורמים המעורבים בשרשרת האספקה, תוך שיפור התיאום וקבלת ההחלטות על בסיס און ליין והתראות על עיכובים צפויים לגורמים המטפלים בהמשך השרשרת

תעדוף מטען: AI יכולה לסייע בתעדוף משלוחים בהתבסס על דחיפות, חשיבות וגורמים נוספים, תוך הבטחת אספקה יעילה של משלוחים קריטיים. איתור ספקים חלופיים: פלטפורמות AI יכולות לזהות ספקים פוטנציאליים לחומרי גלם ברחבי העולם, תוך התחשבות ביכולות, ביצועים וגורמי סיכון.

בניית חוסן: AI יכולה לסייע בהתמודדות עם תרחישים בלתי צפויים (כגון כשלים בספקים)על ידי הדמיית השפעותיהם ותכנון תוכניות מגירה יעילות.

הגדלת מרווח זמן בטיחות: AI יכולה לחזות עיכובים פוטנציאליים בשרשרת האספקה, ולאפשר תכנון לוחות זמנים גמישים יותר. אופטימיזציה באמצעות בינה מלאכותית אריזה וטעינת מטען הן פעולות קריטיות בלוגיסטיקה, בעלות השפעה ישירה על יעילות, עלויות ושביעות רצון לקוחות. (בינה מלאכותית AI מציעה פתרונות חדשניים לייעול תהליכים אלו, תוך חיסכון משמעותי בעלויות ושיפור ביצועים).ללא משטחים.
גישה זו תורמת לחיסכון משמעותי בעלויות משטחים, הגדלת כמות הסחורה במכולה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית

 תוכנת לייעול המכלה : AI יכולה לספק הדמיה תלת-ממדית של טעינת המטענים בתוך המכולה בצורה החסכונית ביותר, תוך התחשבות במגבלות גודל, משקל, מרכז כובד ועוד. גישה זו מאפשרת תכנון מדויק של טעינת המכולה, תוך חיסכון בזמן, הפחתת נזקים ושיפור בטיחות.

משלוח חבילות במקום משטחים: AI יכולה לבחון את גודל, משקל ושבירות הסחורה כדי לקבוע אם ניתן לשלוח אותה כחבילות במקום על משטחים. גישה זו תורמת להפחתת נפח המטען, הוזלת עלויות משלוח ושיפור יעילות שרשרת האספקה.

הפחתת נפח
: AI יכולה להמליץ על דרכים להפחית את נפח המטען, כגון אריזת דחיסה, איטום ואקום, שימוש בחומרים מתקדמים ועוד. גישה זו תורמת לחיסכון משמעותי בעלויות אחסון, משלוח ועלויות סביבתיות. סיכום בינה מלאכותית היא כלי רב עוצמה המסוגל לשפר משמעותית את שרשרת האספקה.
על ידי הטמעת פתרונות AI מתקדמים, עסקים יכולים להשיג יעילות גבוהה יותר, לחסוך בעלויות, לשפר את תהליכי השילוח הבינלאומי. היכולת לנתח כמויות גדולות של נתונים מאפשר לייעל את מסלולים שילוח הבינלאומי למזער סיכונים ולקצר לוחות זמנים כמו כן אפשר גם לצפות מידע עתידי כגון ביקושים, עונתיות וכך לייעל את זרימת המטענים. עם זאת, חשוב לציין שהמהפכה כבר התחילה אבל מערכות בינה מלאכותית עדיין אינן תחליף למומחיות אנושית. מומלץ להשתמש במשלח מקצועי הבקיא ביכולות השימוש במערכות בינה מלאכותית וגם בעל ניסיון רב בענף, הבקיא באילוצים ובדרישות הייחודיות בכל מדינה ובסוגי ההובלה השונים, משלח מקצועי יסייע לכם להימנע מתקלות בבחירת מסלול וצורת ההובלה הנכונה לסוג הסחורה (ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם )תקציב ולוחות זמנים,

הליווי הצמוד של משלח מקצועי בעל ניסיון רב בענף יחסוך לכם כסף רב וימנע תקלות. ללא משטחים. גישה זו תורמת לחיסכון משמעותי בעלויות משטחים, הגדלת כמות הסחורה במכולה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית.

תוכנת לייעול המכלה : AI יכולה לספק הדמיה תלת-ממדית של טעינת המטענים בתוך המכולה בצורה החסכונית ביותר, תוך התחשבות במגבלות גודל, משקל, מרכז כובד ועוד. גישה זו מאפשרת תכנון מדויק של טעינת המכולה, תוך חיסכון בזמן, הפחתת נזקים ושיפור בטיחות. משלוח חבילות במקום משטחים: AI יכולה לבחון את גודל, משקל ושבירות הסחורה כדי לקבוע אם ניתן לשלוח אותה כחבילות במקום על משטחים. גישה זו תורמת להפחתת נפח המטען, הוזלת עלויות משלוח ושיפור יעילות שרשרת האספקה.
אייל סלע הוא מומחה בשילוח בינ״ל ומנהל יחידה עסקית עצמאית לשילוח בינלאומי, בעל 25 שנות ניסיון בתחום
.
ליצירת קשר 054-2280300


 

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.