המשלח הבינלאומי כשותף הלוגיסטי שלכם

בחירת משלח בינלאומי המתאים לעסק שלכם היא קריטית לשילוח בינלאומי תקין, חסכוני ואפקטיבי עבורכם. זכרו שתקשורת היא המפתח להצלחה ועל כן קיימו קשר רציף וקבוע עם המשלח, שתפו אותו כמה שיותר מוקדם בתוכניות המשלוחים ברות השילוח הבינלאומי מהוות תפקיד מכריע בניהול שרשרת האספקה של הסחר הבינלאומי. לאחר פרוץ מגפת הקורנה והתאוששות הכלכלה העולמית, הביקוש לשינוע בינלאומי של סחורות ומוצרים מרחבי העולם הגיע לשיאים חסרי תקדים, דבר שהשפיע על התייקרות תעריפי ההובלה לשיאים בכל סוגי ההובלה האווירית והימית, וחשיבות הקשר עם חברות השילוח זכתה לתשומת לב חדשה.

אבל מה עושה המשלח הבינלאומי שלכם?
גם אם עבדתם עם שותף מסוג זה בעבר, ייתכן שלא תבינו את כל מה שהשירות הזה כולל,  או כמה ערך אתם מרוויחים מהקשר עם המשלח שלכם.

משלח בינלאומי הוא מומחה המבצע ומטפל בכל ההיבטים של הובלת המטענים בין מדינה למדינה. כשאתם עובדים עם משלח בינלאומי, אתם לא צריכים לדאוג מהמורכבות של ההובלה הבינלאומית: משא ומתן על תעריפים, הזמנת מקום בחברת תעופה או הספנות, שינוע המטענים שלכם לנמל הים או לשדה התעופה, הגשת הצהרות מכס או כל השאר. המשלח הבינלאומי שלכם מטפל בכל הפרטים, מעדכן אותכם ואם משהו חורג מהתוכנית דואג לפתרונות.

המשלח גם ילווה אתכם ויסייע לכם בפישוט המורכבות של הסחר העולמי, ויסביר דברים
כמו Incoterm, – תנאי הסחר הבינלאומיים,  תהליך השחרור ממכס ותקנות ממשלתיות בשפה שאתם תוכלו להבין.
איש קשר בחברת השילוח ישאל שאלות כדי לוודא שאתם בקיאים בדרישות עבור המשלוח שלכם כגון :

  • האם המוצר מכיל חומרים מסוכנים ו/דליקים ? לדוגמא סוללות? תדרשו להצהיר מראש ולספק מסמכים מתאימים.
  • כיצד לארוז את המטען כדי למנוע נזקים במעברים/טעינה/פריקה?
  • האם השתמשתם במשטחים מחוטאים כדי שחס וחלילה לא ימנעו הכנסת המטען שלכם למדינה מחשש לחרק פולשני?
  • במקרה של שליחת סחורה במכולה מלאה , האם למקבל הסחורה ביעד יש אמצעי פריקה מהמשאית ? או שצריך לפרוק את המשטחים מהמכולה במחסן  ולהוביל במשאית עם מנוף

מדוע לא מומלץ לעבוד ישירות עם חברת התעופה או חברת הספנות?

אתם עשויים לתהות מדוע אתם צריכים מתווך כמו משלח בינלאומי. למה לא פשוט להתקשר לחברת הספנות ו/או לחברת התעופה, ולהזמין מקום ישירות?

חברות התעופה האוויריות אינן עובדות ישירות עם לקוחות סופיים, הם תמיד מתעסקים עם חברות שילוח בינלאומי למטענים. חברות הספנות בדרך כלל חותמים על הסכמים רק עם חברות בעלות כמות גדולה של מכולות.

גם אם חברת הספנות מעוניינת להציע לך שירות ישירות, יש כמה סיבות שבגינן כדאי לך לעבוד דווקא דרך משלח בינלאומי ולא ישירות מול חברת הספנות.

הגורמים האלו חשובים במיוחד אם אתה מנהל חברה קטנה או בינונית. לדוגמה:

  • תעריפים נמוכים יותר – אם אתם לא  משנעים מאות רבות של משלוחים בשנה, יש לכם כוח מיקוח קטן עם חברות הספנות/חברות תעופה. הם יחייבו אותכם לפי התעריף הגבוה. חברות שילוח בינלאומי ששולחים הרבה מטענים, מקבלים מחירים נמוכים בהרבה ממה שאתם יכולים להשיג, וכך הם מעבירים את החיסכון ללקוח ואתם נהנים מהמחיר המוזל שלהם. בהתחשב בתעריפי ההובלה האסטרונומיים של היום, זו נקודה מכרעת.
  • אפשרויות שילוח נוספות – חברת שילוח מקצועית תבדוק עבורך מסלולים נוספים בכל חברות התעופה והספנות כדי למצוא את פתרון ההובלה המתאים ביותר לצרכים שלכם, המידע הזה יספק לך את המסלול הטוב, המהיר והזול ביותר עבורך.
  • שירות טוב יותר – נניח שאתם מזמינים מכולה ישירות עם חברת הספנות ואתם גם  מסתמכים על המוביל היבשתי שלהם. כאשר הקיבולת מצומצמת, סביר להניח שלקוחות בעלי נפח פעילות משמעותי, יקבלו עדיפות על פניכם, עם קונטיינר אחד מזדמן. כמו כן המטענים שלכם עלולים להיתקע בטרמינל במשך ימים, ולצבור דמי אחסנה. משלח מקצועי עושה כמיטב יכולתו כדי שהמשלוח שלכם ימשיך לנוע וחוסך לכם זמן רב והוצאות מיותרות.
  • מקור אחד לפתרון כל הבעיות – כאשר אתם מזמינים הובלה ישירות עם חברת הספנות או חברת התעופה ונדרשים לדאוג לתיאומים עם ספקי שירות אחרים, לדוגמא: חברות ההובלות במוצא וביעד, עמיל מכס וכו' – תצטרכו לנהל התקשרויות עם כל אחת מהחברות הללו באופן ישיר. הגישה, לפרק את התהליך לגורמים רבים בשביל לחסוך, יוצרת הזדמנויות רבות לטעויות ולהעברת אחריות מגורם לגורם. חב' שילוח בינלאומי לעומת זאת, דואגת לתקשר עם כל הגורמים על כל ההיבטים של המשלוח שלכם. אם יש לכם שאלה או בעיה, אתם יודעים בדיוק למי להתקשר, כל המידע וכל האחריות במקום אחד.

איך להזמין הובלה עם משלח בינלאומי ?

  • כאשר אתם מזמינים הובלה בינלאומית מחב' שילוח, האחריות הגדולה ביותר שלכם היא לספק מידע מלא:
  • מהי סוג הסחורה /מוצרים שתשלחו? 
  • כמה אריזות מכיל המשלוח, ומה מידותיהם ומשקלם? 
  • בהובלה ימית איזה סוג מכולה תצטרכו?
  • תצטרכו למסור כתובות ופרטי יצירת קשר עבור מיקומי האיסוף והמשלוח.
  • תספקו מסמכים, כולל החשבונית המסחרית (עם פרטים על עסקת המכירה בין הקונה למוכר) ורשימת אריזה.

    בהתבסס על מידע זה, המשלח: מתאם את הובלת המשלוח שלכם עם מובילים (כגון חברת הספנות, ומתאם הובלות במשאיות מ/אל הנמלים); מכין מסמכים אחרים, כגון שטר המטען; ודואג לשירותי עמילות מכס. כדי להבטיח טיפול מהיר, המידע שתספקו צריך להיות מדויק ומלא.

    לאורך תהליך התכנון, המשלח שלכם יוודא שאתם מבצעים את כל השלבים הדרושים. חב' השילוח גם תעקוב אחר תנועת המטענים לעבר היעד ואם יתעוררו בעיות בדרך, המשלח ידווח לך וימצא פתרונות.

אז ענינו על השאלה "מהו משלח בינלאומי"?!

עכשיו נברר, אילו יתרונות מספק לך המשלח?

כבר הזכרנו שמשלח בינלאומי יכול לחסוך לכם כסף בכך שהוא מקבל עבורכם תעריפים נמוכים יותר ממה שאתם יכולים להשיג לבד. בנוסף, משלח יכול לסייע לכם במגוון תחומים חשובים:

  • מציאת מקום בחברות הספנות והתעופה לשינוע המטענים  –  הודות לרשת הקשרים של המשלח עם ספקים, משלח יכול בדרך כלל למצוא לכם מקום, מתי ואיפה שאתם צריכים אותו.
  • זיהוי חלופות רווחיות – משלח יכול להציע פתרונות הובלה יצירתיות כדי לעזור לכם לשלוט בעלויות, לחסוך זמן, להפחית סיכונים או את שלושתם.
  • מניעת תקלות וצרות – בתהליך השילוח  נדרשים למלא ולספק כל כך הרבה פרטים מקצועיים – הצהרות מכס, תקנות ממשלתיות, מגבלות משקל וגובה, המשלח בודק אותך ומייעץ לך, כדי לוודא שתבין את כל התהליכים ותמלא את כל הפרטים בצורה נכונה.

התפקיד האמיתי של חב' שילוח בינלאומי.

בסופו של דבר, תפקידה של חב' שילוח בינלאומי הוא לייצר הובלה מוצלחת, להוביל את המטען שלכם מנקודה A לנקודה B בצורה שתענה על המטרות הספציפיות שלכם. בהתבסס על מומחיות עמוקה ורשת הקשרים העסקיים שלו, זה מסיר את הדאגה מהשילוח הבינלאומי, ומשחרר אותכם להתמקד בדברים החשובים באמת בעסק שלכם.

משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים), ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות שעולות הרבה כסף ויספק לכם את כלל הפתרונות באחריות ובזמינות, תחת קורת גג אחת.

לקראת  כתבה  PDF   לחצו

חברת אייל סלע – מומחים לשילוח בינלאומי – התאמת המסלול הנכון, החסכוני והיעיל ביותר למשלוחים שלכם. ליצירת קשר: אייל סלע , נייד: 054-2280300, eyalsela1978@gmail.com  

אינטרנט: www.eyalsela.com

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.