מה חשיבותו של מומחה לשילוח בינלאומי?

 על מנת לצלוח עיכובים בהובלה ולחסוך בהוצאות כספיות מיותרות, חשוב לבחור במשלח בינלאומי מומחה, שמטפל בכל היבטי הובלת המטענים בין מדינות, במיוחד בתקופה מאתגרת שכזאת.
 אייל סלע עם הטיפים חשובים !

איך לבחור משלח בינלאומי מומחה שיחסוך לכם טעויות וכסף בתקופת המלחמה המאתגרת?

מלחמת חרבות ברזל טלטלה את עולם השילוח הבינלאומי וגרמה לאתגרים מורכבים בכל שרשרת האספקה למטענים מ/לישראל.

בנוסף, התקפות ואיומי החות׳ים על אוניות מסחריות ומניעתם לעבור דרך הים האדום ותעלת סואץ גרמו לשינוי מסלול ולהפלגה ארוכה סביב אפריקה – דבר שגרם לעליית תעריפי ההובלה הימית והוספת היטלים חדשים המשפיע על ייקור ועיכוב במשלוחים ומשבש את כלל תנועת האוניות ורוטציית המכולות. על מנת לצלוח עיכובים בהובלה ולחסוך בהוצאות כספיות מיותרות, חשוב לבחור במשלח בינלאומי מומחה, שמטפל בכל היבטי הובלת המטענים בין מדינות, במיוחד בתקופה מאתגרת שכזאת. המשלח יבצע מו"מ על תעריפים, הזמנת מקום בחברת התעופה או הספנות, שינוע המטענים לנמל או לשדה התעופה, הגשת הצהרות מכס ועוד. כמו כן, חשוב מאד שיעדכן אתכם בזמן אמת ואם משהו יחרוג מהתוכנית ידאג לפתרונות חלופיים. נבין כיצד לבחור נכון במשלח בינלאומי מומחה, כדי שתצליחו לשנע את המטענים במסגרת לוחות הזמנים ותקציב ידוע מראש.

טיפ 1 – יש להעדיף משלח המבקש מידע מפורט על פעילותכם: משלח מקצועי ובעל ניסיון יעלה בפניכם שאלות מכוונות לשם הבנה מעמיקה של הצרכים הייחודיים של העסק שלכם, כגון: תחום עיסוק, המוצרים/הסחורות מייבאים/מייצאים, תוקף חיי המדף של המוצרים לעומת זמני האספקה מהיצרן, דרישות מיוחדות לשינוע הסחורה (הובלה בטמפרטורה מבוקרת/רצויה, חומרים מסוכנים וכו׳.  כל זאת, מכוון שעולם הייבוא/ייצוא מורכב מאד, ולכל פרט אף הקטן ביותר יש משמעות והשלכות. לדוגמה, יש לוודא אם מוצר שנרצה לייבא בכלל אפשרי ואם כן, באלו תנאים, מכוון וישנם גורמים כשיעורי מיסוי של המוצר, מכלול האישורים הנדרשים מול רשויות ממשלה – מכון התקנים, אישור משרדי הבריאות, התקשורת, החקלאות ועוד, התלויים בסיווג המוצר )לכל מוצר יש מספר קוד מכס בינלאומי, לפיו ניתן לדעת את מכלול הדרישות החלות על המוצר(. חובה לבדוק מראש חוקיות היבוא במדינת היבוא לכל סחורה/מוצר, כדי להימנע מעיכובים והוצאות לא צפויות.

 טיפ 2 – יש להעדיף משלח המבקש מידע מפורט על הסחורה על מנת להתאים לכם פתרון אידיאלי להובלה בינלאומית,
משלח מקצועי יעשה שימוש מושכל במידע שתפרטו בפניו, לצורך שיפור עלויות וחסכון ההובלה הבינלאומית. המשלח המומחה ידע לקחת את הפרטים, כגון: משקל, מידות האריזה, סוג אריזה, סוג המשטח, מועד מוכנות הסחורה אצל הספק, מועד הגעה נדרש, במידה ויש מועדי חגים בישראל ובחו״ל, ולבחור בין סוגי המשלוחים השונים, כלהלן:

הובלה ימית  ( Loaded container Full-FCL )-
השילוח הימי מתבצע בדרך כלל במכולות. הובלה במכולות היא שיטת ההובלה הנפוצה ביותר בהובלה ימית. המכולה עשויה בדרך כלל מברזל ובגדלים סטנדרטיים, כך שמתאימה להובלה באוניות, במשאיות וברכבות. שימוש בשיטת הובלה במכולות המטען נארז במכולות בגודל סטנדרטי כבר אצל הספק, והמטען נפרק ישירות אצל היבואן.

שירות הובלה ימית למטענים חלקיים ( Load Container Less – LCL )-
בשירות זה מובילים את המטען למחסן ייעודי של חברת השילוח הממוקם בדרך כלל בקרבת הנמל. במחסן מרכזים מטענים המיועדים להיכנס יחד עם מטענים נוספים למכולה אחת משותפת לנמל היעד

הובלה אווירית – בהובלה זו ניתן לבחור בשירות ישיר ומהיר או באפשרות של שירות איחוד מטענים (קונסולידציה) שירות הקונסולידציה הינו קבוע מכל נמל וחסכוני יותר ממשלוח המטענים בנפרד. נכון לינואר 2024 בכל הנוגע לשינוע סחורות בהובלה האווירית לישראל קיים מחסור גדול בקיבולת המטענים, עקב צמצום מספר טיסות נוסעים אשר בתקופות לפני המלחמה שינעו כ50%- מסך התעבורה האווירית של המטענים. פעילות טיסות הנוסעים מושפעת מכמות הנוסעים, אין תיירות נכנסת לישראל וישנם פחות אנשים שרוצים לעזוב את המשפחה בתקופת המלחמה לנסיעות לחו״ל, ולכן תעריפי ההובלה האווירית גבוהים מאוד.

הובלה יבשתית בחו״ל – כאשר הספק מרוחק מהשדה תעופה או הנמל, יש אפשרויות שונות לשינוע המטען:  הובלה ישירה מהספק לשדה התעופה או הנמל, ניתן להוביל גם בשילוב של רכבות או מעבורות. את ההובלה היבשתית ניתן לבצע גם באמצעות מחסנים קדמיים – המקבלים ומרכזים מטענים, וביום קבוע בשבוע נשלחים לנמל.

טיפ 3 – יש להעדיף משלח המספק הצעת מחיר מפורטת ומסוכמת: הובלה בינלאומית מורכבת מעלויות רבות והיטלים שונים המחושבים לפי נוסחאות
שונות: הובלה יבשתית, דמי טיפול בנמל המוצא, עמילות מכס, היטלי הובלה. משלח מקצועי יפרט את כל הסעיפים ואופן החישוב בהצעת המחיר לכל סעיף בעלות, תוך הצגת סה״כ העלות הכוללת, להובלת המטען מנקודה לנקודה. הימנעו מהצעת מחיר הכול כלול מראש, כי לעיתים ישנם שינויים במשקל או בנפח ואתם עלולים לשלם תוספת משמעותית בלי יכולת לבדוק .

טיפ 4 – יש להעדיף משלח המציע מספר אלטרנטיבות להובלה בינלאומית:
העדיפו לעבוד עם משלח המציע אלטרנטיבות שונות. במקרים מסוימים קיימת אפשרות לשינוע הסחורה בצורה מהירה או חסכונית דרך נמלים חלופיים, ועליו לתת לכם הסבר לגבי השיקולים בבחירת כל מסלול להובלה ופתרונות במקרה של תקלות צפויות/לא צפויות. תכנון לוחות זמנים – דרשו פירוט מדויק של לוחות הזמנים, הכולל מועדי הפלגה/ הטסה, תדירות הפלגות/ טיסות, ובקשו לציין סוג הובלה – הפלגה ישירה או הפלגה בשטעון החלפת אוניה בנמל ביניים בדרך(

בקשו הסבר מפורט למסלול הובלת הסחורה מבית הספק עד למקבל הסופי )האם ההובלה מתבצעת דרך מחסני ביניים, מהם תדירות זמני העברה לנמלים( תוך ציון הגורמים העלולים להשפיע על משך ההובלה ומה הפרמטרים לשיפור זמני ההובלה. ככל שהמשלח ידע מוקדם יותר על ההזמנה, כך הוא יוכל למצוא לכם פתרונות לחיסכון, ויעדכן אתכם על שינויים בלוחות הזמנים מראש   .

טיפ 5 – דיגיטציה ומערכות מידע: העדיפו לעבוד עם משלח המציע אפשרויות דיגיטליות מתקדמות לעדכונים בזמן אמת:
אתר, אפליקציה סלולרית, דוחות ואירועים אוטומטיים מתוזמנים, וכמובן חשבוניות דיגיטליות הכוללות את כל המסמכים במייל.

טיפ 6 – התחייבות לביצוע המשלוח וקבלת עדכונים תהליך ההובלה הבינלאומית מושפע בתקופה זו משינויים רבים, עכב דחיות וביטולי טיסות והפלגות, ולכן הבנת תהליך העבודה היא קריטית. חשוב להסתמך על בעל מקצוע שידאג לאינטרסים שלכם ויספק לכם הסברים הגיוניים, שתוכלו להעביר הלאה לגורמים בחברה ו/או לקוחות הסופיים המצפים לסחורה. בקשו התחייבות לקבלת עדכונים שוטפים ומפורטים, כגון: הודעה על אישור פתיחת הזמנה במערכת, מועד איסוף מהספק, מועד מסירה לחברת תעופה/ ספנות, מועדי צפי לטיסה/ הפלגה, קבלת מסמכים שטר מטען, חשבון, פקינג ליסט וכדומה(, הגעה לארץ, עדכונים שוטפים לגבי תהליכי שחרור ומועד מסירה.

סיכום והמלצות

אל תתפשרו על השותף הלוגיסטי שלכם. בחירת משלח, שעומד בקריטריונים עליהם המלצנו במאמר זה היא קריטית לשילוח בינ״ל תקין, חסכוני ואפקטיבי עבורכם. זכרו שתקשורת היא המפתח להצלחה! קיימו קשר רציף וקבוע עם המשלח, שתפו אותו כמה שיותר מוקדם בתוכניות המשלוחים. משלח מקצועי בקיא באילוצים ובדרישות הייחודיות בכל מדינה, לסוגי ההובלה השונים, ויסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה בהתאם לסוג הסחורה והצרכים הייחודיים שלכם (תקציב ולוחות זמנים (
ליווי צמוד של משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף יחסוך לכם טעויות והרבה כסף.

 

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.