מלחמת חרבות ברזל והשפעתה על תהליכי השילוח הבינלאומי!

מלחמת חרבות ברזל מאלצת עסקים רבים לחשב מסלול מחדש, להתאים את עצמם לדרישות השוק החדשות, לשקול מחדש את דרכי ההובלה הבינלאומית ואולי לעבוד עם ספקים חדשים. ניהול יחסי העבודה עם המשלח הם חיוניים ויכולים להוביל להוזלת עלויות, חסכון בזמן ומניעת תקלות.

כמו במשבר הקורונה גם המלחמה כעת הביאה להבנה שהחולייה החשובה והחלשה בשרשרת היא השילוח הבינלאומי – באוויר, בים וביבשה
בין אם אתם שוקלים להתחיל לעסוק בסחר בינלאומי ולשנע מוצרים בעולם או אם אתם בודקים אפשרויות להחלפת חברת השילוח הקיימת ומחפשים דרכים לשפר את התהליכים עם המשלח הנוכחי שלכם, ניהול יחסי העבודה עם המשלח הם חיוניים ויכולים להוביל להוזלת עלויות, חסכון בזמן ומניעת תקלות.

היערכות והתאמה לביקוש המלחמה
גרמה לירידה משמעותית בכמות טיסות הנוסעים. בתקופה רגילה מעל 50% מהמטענים משונעים במטוסי נוסעים אך חברות תעופה רבות הפסיקו את הטיסות לארץ והדבר גרם לעלייה בביקוש בקיבולת מטען במטוסי מטען ולעליית מחירים. בהובלה ימית איומים מצד החות׳ים בתימן גורמים להסטת מסלולן של מספר אניות שנאלצות כעת לעקוף את יבשת אפריקה והמשמעות היא הארכת מסלול ההובלה מהמזרח לישראל בין 21 ל25- ימים נוספים.

המלחמה משפיעה גם על הרגלי הצריכה של האוכלוסייה. כבר למעלה מחודשיים עשרות אלפי אזרחים משרתים במילואים וכתוצאה מכך עסקים רבים נפגעו וישנם גם עסקים שהפסיקו לעבוד כליל. הצרכנים נאלצים להתאים עצמם למציאות הכלכלית החדשה.

תכנון, תחזיות ושיתוף מידע מה שחשוב למשלח בינלאומי זה תכנון

 תכנון בנוי על תחזית, והרבה חברות מחזיקות תחזיות טובות לפעילות הסחר שלהם. אם הלקוח ימסור לחברת השילוח מה הצפי, לא משנה אם מדובר בלקוח קטן של 2- משלוחים בחודש או לקוח גדול של 100 משלוחים בחודש, חברת השילוח תדע לטפל וגם להבטיח שירות מעולה.

השתמשו במידע הקיים אצלכם כדי להשיג הסכמים ארוכי טווח.
זה נכון שיש עונתיות ויש תקופות שיש בהן יותר ביקושים כמו לפני חגים ובסוף השנה כשהמחירים עולים ואולי כדאי לבדוק עוד ספקים, אך אם אתם עובדים עם שותף לוגיסטי, הוא ׳ישבור את הראש׳ עבורכם ולטווח רחוק מדובר בהשקעה טובה. משלחים בינלאומיים מקצועיים מתכננים ומספקים צפי של כמויות מטענים לחברות הספנות והתעופה מספר שבועות ואפילו חודשים מראש. חברות השילוח מגדילות רווחיות ממשלוחים של הרגע האחרון. המשלחים תמיד יהיו מסוגלים לטפל בכם וישמחו לעשות זאת,

אבל אתם תצטרכו לשלם יותר עבור השירות. כאשר אתם מזמינים משלוח ברגע האחרון זה אומר שהמחירים יהיו יותר גבוהים וגם סיכון גבוהה שהמטענים לא יעלו על הטיסה או ההפלגה. אם תספקו צפי מדויק למשלוחים הקרובים מראש, המשלח הבינלאומי יוכל לסייע בשמירת מקום ותכנון ההובלה ביעילות וזה יאפשר לכם ליהנות מתעריפים יותר טובים.

מעבודה אוטומטית עם משלחים גדולים לניהול כל משלוח כפרויקט

אף אחד לא צפה את המלחמה שנקלענו אליה ולא ידוע מתי המשבר יסתיים, מנהלי הרכש צריכים להפעיל שיקול דעת כדי להחליט על פתרונות הובלה חדשים שבחלקם לא התנסו בעבר. הטסה במקום הובלה ימית, מטענים חלקיים במקום מכולות מלאות.

כל משלוח זה פרויקט שדורש קבלת החלטות כספיות משמעותיות. משלח מקצועי יסייע לכם לבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה בהתאם לסוג הסחורה ובהתאם לצרכים הייחודיים שלכם – תקציב ולוחות זמנים.

 ממחיר לזמינות וסיכון משלוחים בתוכניות לשנת 2024 נולד למנהלי הרכש סעיף ״ניהול הוצאות השילוח״ והסעיף הזה קשיח. יש לאזן בין מחירים לזמינות וסיכון המשלוחים. לפני המלחמה בחברות בינוניות מנהלי הרכש היו בודקים מספר חברות שילוח והיה יחסית קל להשוות כי הכל עבד בלי לחץ וללא משברים, היה ניתן להתחייב על לוחות זמנים והטיפול בשוטף היה על ידי מנהל יבוא שעסק בעיקר במעקב אחר ההזמנות ומדי פעם בטיפול במטען דחוף. כעת נדרשת הבנה מעמיקה יותר.

בדקו מה המסלול וימי סגירה חברות שילוח מקצועיות מקפידות על עמידה בלוחות זמנים.

לדוגמא, במטענים חלקיים (LCL ) יש ימי סגירה וימי המכלה עקביים. אם אתם שולחים מטענים על בסיס קבוע ועקבי, ספקו מידע על המשלוחים העתידיים למשלח כדי שיוכל לתת לך עדיפות. בנוסף, כאשר יש מטענים קבועים עם נפח קבוע זה עוזר למשלח למלא בצורה אופטימלית מכולות ולהוזיל לכם עלויות מקומיות. את החיסכון הזה מרוויחים לקוחות נאמנים וקבועים, כך שאם אתם מאותם לקוחות מתוכננים שיכולים לידע מראש על נפח הפעילות הקבוע, תוכלו לקבל תעריפים טובים יותר

דוגמאות לתקשורת ועבודה יעילה עם המשלח

כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר חשוב לציין אם מדובר בהזמנה קיימת,
מה מועד אספקת הסחורה ומתי אתם צריך לספק את הסחורה בארץ?
המידע הזה חשוב מאוד בשלב הצעת המחיר כי אז המשלח יכול להציע את כל האפשרויות להובלות זמינות. במקרים שאין דחיפות ניתן למצוא תעריפים טובים יותר לשלוח את המטען,
לדוגמא: באמצעות רכבת במקום משאית או שירות משלוחים חסכוני שבהם מתבצעת ההובלה על בסיס מקום פנוי.
 
תנאי המשלוח – INCOTERMS ,- סוג אריזה, STACKABLE NON   ,STACKABLE

מסמכים :
ההצלחה או הכישלון של המשלוח עדיין מסתכמת במסמכים הנדרשים לצורך השחרור, תוך עמידה בדרישות המכס והתקנות המקומיות. לפני שאתם מתחילים תהליך יבוא, התייעצו עם המשלח ושאלו לעצתו המקצועית. משלח ועמיל מכס מקצועי יוכל לעיתים לתת לכם רעיונות לשיפור תהליכים.

התמקדות לטווח ארוך במקום רווחים קצרים
עבודה עם משלח מטענים צריכה לפעול כמערכת יחסים עסקית אמיתית. מרדף המחיר הנמוך ביותר בין חברות השילוח על בסיס משלוח פרטני, יגרום לכם לעבודה קשה ולא יעילה. הקורונה לימדה אותנו את השיעור הלכה למעשה. הדרך הנכונה ביותר לחיסכון וייעול תהליכי השילוח היא לבחור במשלח מטענים ולטפח אותו כחלק מצוות הלוגיסטיקה שלכם. כאמור, מערכות יחסים אלה יכולות לחסוך את הצורך בניהול תמחור על כל משלוח, קיצור לוחות הזמנים והעלויות. חברת השילוח מודעת להעדפותיך ולצרכי המשלוח שלך.

תקשורת יעילה בעבודה
הצלחה בעבודה עם משלח מושפעת על ידי תקשורת יעילה. ודאו שהמשלח יבין מה הסיבות שהחלטתם להשתמש דווקא בו.
ציינו האם מדובר ביעד חדש שאין לכם ניסיון ביבוא המוצרים שלכם? האם אתם מחליפים ספקים?

החלפת משלח ללא שיפור התהליכים, תוך ציפייה לתוצאות שונות, לא יביא אתכם לשום מקום, לכן שתפו את המשלח, מה הטעויות של המשלח הקודם ומדוע הסתיימו היחסים העסקיים האחרונים שלכם עם החברה הקודמת. ואם מדובר ביעד חדש, חדדו זאת, כדי שיוכל  להעלות בפניכם נקודות חשובות הקשורות להובלה, כגון עיכובים צפויים בתהליכים ולוחות זמנים. לסיכום, פיתוח מערכת יחסים עם המשלח משפרת את ניהול המשלוחים שלכם, מצמצמת את העלויות ומספקת לכם יציבות, בטחון ושירות אמין יותר. זכרו שמשלחים מחפשים לקוחות נאמנים המספקים זרם משלוחים קבוע, אשר באמצעותו יוכלו להתחייב לספקים שלכם ולבנות פתרונות ללקוחות שלהם. כאשר חברת שילוח יודעת שאתם לקוח נאמן עם יעדים ומשלוחים יציבים, היא תדאג לשמר אתכם ותפעל באופן קבוע לחסוך ולשפר ולייצר מחירונים קבועים ואטרקטיביים.

הדרך הטובה ביותר למנוע עיכובים, להוזיל עלויות ולבחור את המסלול וצורת ההובלה הנכונה, מתחילה עם הבנת הדרישות הייחודיות בכל מדינה לגבי סוגי ההובלה השונים. לפני שתבצעו הזמנת מוצרים מספק חדש בחו״ל, שתפו את המשלח, שאלו מהם תנאי המכר וההסכמים המסחריים המומלצים ואיזה מידע חשוב לקבל כדי לתמחר את ההובלה. משלח מקצועי עם ניסיון רב בענף כבר נתקל בהרבה סיפורים של אנשים בכל צד של העסקה והוא יוכל לחסוך לכם טעויות שעולות הרבה כסף.

לקראת הכתבה > 

בכל שאלה ניתן להתייעץ איתי 24/7 0542280300

או לתאם שיחת יעוץ ללא עלות ישירות ביומני:<

מלחמת חרבות ברזל והשפעתה על תהליכי השילוח הבינלאומי!

תגובות

אודות

נעים מאוד,

שמי אייל סלע ואני מומחה לשילוח בינלאומי 

 

בכל עניין ושאלה, אשמח אם תצרו קשר עוד היום!

אייל סלע
נייד: 054-2280300

 

כתבות אחרונות

עקוב אחרי בפייסבוק

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

בשליחת פרטי הדואר האלקטרוני שלך אתה מסכים לקבל עדכונים וכתבות ממני.